Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Hector - 20 maj 2010 15:15

Idag var jag ute med Lillhusse och tog en promenad tillsammans med matte och Wille. Wille sprang omkring som tokig och skulle nosa överallt. Jag följde ju efter så gott det gick, men ibland hängde inte jag och Lillhusse med, då stannade jag ocg vägrade gå tills matte och Wille väntade på oss. Som tur var så var det en sval promenad idag för det var en hel del skugga där vi gick.

Det gick förbi en jättehund idag när vi var ute. Jag skällde inte på den, för jag blev så överraskad över att se en så stor hund. Matte påstår att det var en Borzoi, inte vet jag, men Wille gillade henne det syntes på långt håll, även om vi inte fick hälsa idag. Ni skulle ha sett så han spände upp sig och hur han viftade på svansen. Jag trodde nästan han skulle vifta av den. Men visst var hon vacker, men så stor !

När vi gick vidare tittade Wille långt efter henne. jag fortsatte nosa efter spänannde saker jag. Provsmakade en brännässla, men aj vad det sved till på nosen av den. Jag spottade ut den i ren förskräckelse.

Vi busade lite på hemvägen Wille och jag, men inte så länge.

När vi kom in efter promenaden baddade matte svedan med med något svedstillande, fast inte luktade det gott, men det kändes bättre efteråt.




     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards