Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Hector - 8 maj 2010 22:45

Idag har jag busat massor med Wille, ja utom när jag rätt vad det är blir så trött så jag somnar.

Vi har lekt tafatt runt möblerna idag och dessutom har jag fått jobba hårt för att behålla mitt tuggben. För Wille har ett han med och så har vi ett extra. Men när jag ligger och tuggar på mitt tuggben så kommer rätt som det är Wille och bara tar det. Han kan plötsligt ha 3 tuggben, medan jag inte har något.

Typiskt storebrorsor har jag hört.

Men idag kom jag på ett sätt att få ha dem för mig själv, jag tar mitt tuggben och tuggar på, men när Wille kommer så morrar jag och sedan går jag bakom soffan och där ligger jag och tuggar på benet, alldles själv. För Wille är alldeles för stor för att komma in där.

Men visst Wille försökte idag att ta mitt tuggben innan jag hann in bakom soffan och lyckades, så just då fick jag avvakta, och nästa gång var jag vis av erfarenheten, som det heter, och var snabbare in bakom soffan.




Av Hector - 8 maj 2010 12:09

Nu har jag precis varit ute på en lunchpromenad med matte. Vi såg en lite vit hund på avstånd som jag tittade på, men ingen av oss ville precis leka så jag återgick snabbt till att se efter vart Wille promenerat sist han var ute.

Sedan hittade jag några spännande saker som jag provsmakade, men se det fick jag inte för matte.

Hon sa "Usch, spotta ut", det lät så bestämt, så då gjorde jag som hon sa, men snart så hittade jag mera spänannde saker att smaka, bl a fågelbajs. Men det fick jag inte ens lukta på för matte, ännu mindre provsmaka.

Sedan hittade jag ett löv att jaga. I full fart blåste lövet iväg, och jag efter. Det var skojigt.

Av Hector - 8 maj 2010 09:30

Vid 9 - tiden gick matte upp medan husse snarkade vidare. Jag och Wille fick komma ut på en promenad var och en för sig och sedan var det så dags för frukost. Nu har vi ätit vår frukost, eller i alla fall jag har ätit frukost. Wille lämnade sin frukost och tog bara lite smakprov. Inte förstår då jag hur man kan lämna sin frukost, men det gjorde han.

Så var det då dags för en "efter-maten promenad". Men den här gången var det bara jag som skulle ut. Wille stannade kvar inne han.

När vi kom ut satte jag mig bara ner och ville inte gå. Men Matte lockade och lät jätterolig, så jag följde ju med. Plötsligt blev jag kissnödig och rastade mig. Då fick jag en massa glada och uppmuntrande ord av matte. Jag viftade på svansen och kanske kan man börja ana ett samband. Snart vände vi hemåt igen. Det var tur det, för jag började frysa lite.

När jag kom in igen så busade Wille och jag en hel del. Dessutrom hittade jag mattes väska och den hade en skojig sak på sig som jag lekte med, ja i alla fall ända tills matte sa till mig att dte inte var tillåtet.

Rätt snart blev jag också lite trött och lade mig för en tupplur. Inte fick jag sova inte. För då ville Wille busa ännu mer. Vi busade ett tag till men sedan somnade vi en stund båda två.


    

Av Hector - 8 maj 2010 06:00

Vid 05.30 i morse vaknade jag med en ljudlig gäspning. Genast väckte matte upp husse som gick upp och tog ut mig och Wille. Det blev plötsligt rätt kallt att komma från ett varmt rum ut till en blåsig och kall verklighet utomhus. Jag satte mig ner en stund för att vakna till. Sedan började husse, Wille och jag röra på oss lite sakteliga framåt. När vi kom tillbaka hem så trodde jag att det vankades frukost. Men se det fick jag inte, för husse tog med oss in i sovrummet igen och lade sig att sova en stund till. Jaha tänkte jag, inget att göra åt det. Men när jag kände efter så var jag rätt trött trots allt, så med en stor ljudlig gäspning lade jag mig och somnade om.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards