Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Hector - 6 maj 2011 18:00

Tja som ni nu vet så har jag bott i min familj i ett år idag. Här firades det med bus och kalas. Matte hade specialdesignat varsin "tårtbit" till mig, Wille, Goofy och Aylen som hade kommit förbi för att busa och fira med oss.


 

Den "tårtbiten" bestod av en tjock falukorvsskiva med leverpastej på, ovanpå det en blodpuddingsskiva och högst upp en köttbulle. Jag slukade min första i ett nafs, liksom alla andra, utom Goofy som var rätt tveksam till att äta den.

Nåväl tänkte jag vll han inte ha så vill jag ha den. Men när jag skulle till att norpa den från honom, då minsann fick han bråttom att äta upp sin "tårtbit".


 

När vi ätit tårta så tog husse och Aylens matte med oss ut till en av hundhagarna där vi fick busa runt ännu mer, fast på en mkt större yta. Det var skojigt och vi hade jättekul. Matte då, jo hon låg hemma och sov, för hon skulle jobba i natt hon.

Väl hemma igen så var det kö till vattenskålarna !

Hoppas nu att ni har haft en bra dag ni med, och att ni får ett skojigt veckoslut nu !

Nospussar och svansviftningar från en jättemätt och trött Hector !!!

Av Hector - 6 maj 2011 07:15

Ja tänk va, nu har jag bott här med Wille och hans familj i ett helt år. Det har hänt en massa spännande saker under den tiden. Willes familj har även blivit "min familj" (ohana på Hawaii). Det är skönt. Matte säger att jag ska få träffa min mamma och syskon till hösten, då ska vi på en sorts valpträff. Det ska bli spännande.

Här är ett litet bildsvep.


För ett år seedan :

Kom jag till Arlanda. Där mötte mig en helt okänd man och kvinna, samt en hund.



Mina öron var inte ens så stadiga att de stod upp ordentligt och jag var bara 2 månader, 1 vecka och 4 dagar gammal


 

Så småningom förstod jag att jag skulle bo här i den här nya familjen, och jag började tycka det var spännande.


 


Vi tog många promenader och jag busade med den äldre hunden som bodde här också.



Jag hittade en massa spännande saker att studera närmnare.


   

Jag träffade min borsa när jag bott i min nya familj i 2 månader. Vi hade jätteskojigt !


       

Jag har hunnit träffa Sigge i Skottvång.


 

I Augusti började jag med matte på en valpkurs. Det var jätteskojigt.


   

Den 21 Augusti var jag på min första utställning. Jag fick HP och var jättestolt.

 

På utställningen hittade jag en jättetrevlig lekkamrat.- Vi busade och hade en massa skoj tillsammans.

En vecka senare så åkte jag båt för första gången i mitt unga liv. Det var lite ovant, men spännande.



     

När vi klev av båten matte och jag, då var vi på Gotland.
Här ställdes jag ut igen och nu fick jag HP och blev BIR - valp, både på lördagen och söndagen.

Vi gjorde lite utflykter på Gotland också. Här är bilder från några av dem.

Fårö börjar vi med

 

Men även till Lummelundagrottorna var vi.

 

En sväng inne i Visby blev det också. Jag träffade också en massa Cardigankompisar som jag fick leka med ! Det var jätteskojigt.


      


Jag har också hunnit provsova i lillhusses säng.



Den 12 September var jag på utställning igen.

Även denna gång blev jag BIR-valp och fick HP. Jag blev också 5a i min grupp.


 

Jag har också varit på sköna höstpromenader.


 

Ja flera stycken faktiskt, och det var en jättefin höst med sol och vackra färger.


 

En av dessa gånger träffade jag Harry, ni vet sheltien, bloggkompisen.



I Oktober var jag också på utställning. Där blev jag också BIR - Valp och fick HP. Matte var lika stolt som jag var glad att träffa ännu fler kompisar.


 

Så småningom kom den första snön. Jag var inte så särskilt förtjust i den.


 

Men Willes glädje över snön var ju rena rama energikicken.



  


I december var det då dags att fira jul. För min del var det min första jul i mitt unga liv. Men det var både skojigt och spännande.


 

 

 

 

 

Efter Jul kommer ju nyår. För min del så störde inte smällarna mig nämnvärt. Men Wille vara väldigt besvärad av dem. Som tur var så hade vi våra bästisar här, Nea och Aylen. Men även en nykomling var med oss och firade nyår, Goofy.

Vi hade så skojigt så vi glömde ju nästan bort att det var Nyår med smällare för vi hade så kul med varandra.

  

   

Så kom då Januari. Det var både en kall och snörik månad. Snöhögarna växte sig jättestora runtom mitt hem, men Wille och jag roade oss glatt i dem.

 

Sedan kom Februari och det är min födelsedag. Jag blev 1 år den 19 Februari.

 

I mars så började vi så småningom ana att det skulle bli vår i år också. Men även jag blev vårtrött.

I april blev det barmark och jag kände både asfalt, grus och början till gräs under tassarna. Påsk firades med kompisarna hos Carries matte.

Valborgsmässoafton firades också hos Carrie med matte.

Den 1 Maj var jag påmin första utställning för året. Jag blev BIM den här gången och både matte och jag är nöjda med den prestationen.

  

Ja det var en lite bildkavalkad.
Men nu go vänner, nu ska jag fortsätta äta 1 års - tårta med min familj !
Ha en härlig dag allihopa !

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards