Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Vad skoj !

Av Hector - 14 maj 2010 23:00

Idag följde jag och Wille med husse när han skulle hämta Matte på jobbet.

När vi hämtat henne så gick vi till ett naturreservat som ligger utmed vägen och där tog vi en skön promenad. Det var kvavt men hade regnat lite så det var inte alltför jobbigt. Det var en massa spännande dofter överallt. Matte blev alldeles till sig när hon såg massor av Backsippor. Det var en hel äng full av dem, så matte gnällde lite på husse som inte tänkt på att ta med sig kameran.

men vi promenerade vidare.

När vi var tillbaka till bilen så åkte vi till sttionen för att hämta Aylens matte, som varit på en utflykt med Aylen idag tydligen. Medan vi väntade på dem så gick vi en promenad utmed en å där det fanns en massa spännande saker att nosa på. Men matte sa till Wille några gånger att han skulle gå ordentligt, och att han inte fick kissa överallt utmed den här gångvägen. Jag tror Wille var lite irriterad över det för han blängde på matte några gånger.

Sedan stannade matte och husse och stod bara stilla och var jättetråkiga. Jag satte mig ner efter en stund och Wille likaså. När vi väntat ett bra tag så fick jag syn på Aylen och reste mig upp. Wille for upp och började studsa i kopplet, men matte var sträng mot honom ikväll och sa att han skulle vänta tills han kunde hälsa ordentligt. Han lade sig ner och så ställde han sig upp och var jättespänd på att få hälsa, men han fick inte det, inte just då.

Så småningom tittade han på matte och satte sig lugnt ner och väntade. Då lät matte honom hälsa och busa ordentligt med Aylen.

På precis samma saätt gör husse och matte när vi ska gå ut. Jag sätter mig direkt och väntar, medan Wille oftast springer omkring och "pratar" en bra stund innan han slutligen sätter sig, och då först tar husse eller matte på honom kopplet. Sedan går de ut.

När vi var på väg mot bilen så busade vi alla tre. Det var skojigt. Väl i bilen fortsatte vi att busa tills mattar och husse sa till oss att lugna ner oss.

När vi lämnat av Aylen, och så småningom kom hem, då var jag rätt trött och lade mig att sova nästan på en gång.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards