Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Mer klickerträning !

Av Hector - 14 maj 2011 17:45

Idag är det bara matte, jag och Wille hemma. Matte tyckte vi skulle träna lite, så då gjorde vi det.

Nu tror jag matte fått fart på det där med klicker. Hon börjar testa en del nya saker. Jag tycker det är jättekul så jag hjälper gärna till !


Idag började hon som häromdagen med musmattan. Jag skulle ju lära henne att klicka när jag nuddade den med nosen, kanske ni minns om ni hunnit läsa.

Idag fick hon till tajmingen riktigt bra så det var kul. Så fort nosen nuddade musmattan så kom klicket, och med det godis ! Mums ! Så höll vi på ett tag. Wille han var ute i köket medan matte klickade med mig.

Efter en stunds klickande, uteblev så klicket och jag trodde matte missat det så jag puttade till musmattan hårdare och nu åkte den iväg flera cm. Då klickade matte.

Testade igen att nudda musmattan, inget klick, då puttade jag på den, och då kom klicket igen ! Aha tänkte jag, lite mer utmaning. Nu puttade jag iväg musmattan varenda gång matte släppte den på golvet.


Efter en stund så bytte matte ut musmattan mot vår hemtelefon, ja det är en sådan där bärbar sak. Nu skulle jag putta iväg den istället för musmattan.

Det var jätteskojigt.

Jag puttade till den ordentligt så den åkte in under soffan en gång, men då var jag där fort och försökte få tag i den, för annars såg ju inte matte vad jag kunde ju ! Matte lyfte upp soffan och jag kröp under och hämtade hemtelefonen, matte klickade och berömde mig, och så fick jag godis. 

När jag burit ut den och fram till matte, så klickade matte igen och jag fick godis. Mumsigt ! Nästa gång matte lade ner hemtelefonen så lade hon den en bit från soffan så jag INTE skulle behöva hämta den under soffan. Men jag tog i lite extra, för jag visste ju att matte ville att jag skulle putta in den under soffan igen så att hon återigen fick lyfta soffan (styrketräning kallas det) och jag kunde hämta telefonen. Matte klickade och jag belönades med godis !

Sedan avslutade vi klickerpasset ett tag. Jag ville fortsätta så jag satte mig och såg uppfodrande på matte, men hon såg inte tillbaka. Nåväl tänkte jag, lägger mig en stund och väntar då.


Så efter sådär en halvtimme eller så då tog matte fram musmattan igen. Så fort den landade på golvet puttade jag till den lite, och där kom klicket och med det godis ! Toppenkul ! Sedan gjorde vi samma sak en gång till och klicket kom och godis. Nu började ju jag få matte att fatta det här ordentligt !

Efter en stund tog matte istället ner sin mobil och lade på golvet. Jag puttade till den med nosen och där kom klicket och godis. Vi fortsatte med mobilen några gånger till. Allt gick enligt planerna.

Sedan tog matte ner den bärbara telefonen igen, och nu hade hon lärt sig att jag kunde putta till den ordentligt. Jag tog sikte och puttade in den under soffan ! Matte klickade och gav mig godis.

Vi fortsatte så en stund och det var jätteskoj.


Sedan tog matte ner TV dosan och lade den på golvet. Jag visste vad jag skulle göra för att hon nskulle ge mig godis, så jag puttade till TV dosan, matte klickade och sedan fick jag godis. Mumsigt. Så höll vi på ett tag. Sedan sa matte att det var Willes tur om han ville. Han ville visst prova i alla fall, så då fick jag vänta i köket medan matte klickade med Wille en kort stund.

Men matte tog ett mkt kort pass med honom, eftersom han inte var så kry, men ändå ville vara med en stund.


Sedan sa matte att det var bra och att vi istället skulle ta en promenad. Wille for upp med en väldig fart, för är det ett ord han kan så är det att "Gå ut". Vi tog en skön promenad matte, jag och Wille. När vi kom in igen så var det lugn och TV dags för matte.

Vi lade oss vid mattes fötter och där stannade vi tills husse och lillhusse kom hem. De hade nämligen varit hos Farmor och Farfar. Men matte hade valt att stanna hemma eftersom Wille inte var kry, och matte ville inte att han skulle behöva vara ensam då heller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards