Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

En lite dämpad Wille och spårträning !

Av Hector - 15 maj 2011 14:30

Wille mår lite bättre ävewn om han fortfarande inte har samma aptit och bus i blkicken som han brukar.

Men idag har jag faktiskt lyckas få honom lite till lek i alla fall.

Men först tog jag med husse på spårträning, jag tyckte han skulle lära sig ngt nytt och testa ngt annat än att bara gå i kopplet med mig.

Det regnar ordentligt idag, så husse säger att han kommer att vara dyngsur när han kommer hem igen. Men vad gör det lägger han till om jag har roligt medan jag blir blöt !?

Husse och instruktören stod och pratade en stund när vi kom fram.

Plötsligt husse helt oväntat går sin väg och försvinner in i skogen. Utan att jag märkt dte så har han lämnat över kopplet till instruktören.

Jag drar lite i kopplet för jag ville ju följa efter, men instruktören håller i mig och säger till mig att vänta.

När husse inte kommer tillbaka fast jag gnäller lite, så sätter jag mig att vänta. Så plötsligt kommer husse fram där från skogen igen, men inte alls på samma plats som han gick in i den, utan flera meter därfrån. Undrar hur han har det med lokalsinnet jag ?

Jahaja när ska vi spåra då tänker jag och väntar på att spårlinan ska komma fram...........

Där kommer den. Jag blir jätteivrig och börjar vifta på svansen och studsa omkring, det här ska bli kul !

Husse hinner knappt sätta fast linan i halsbandet (ja vi använder inte selen idag) och så äntligen säger han "Sök".

Iväg far jag med en väldig fart. Här känner jag ju tydligt att husse har gått och jag vet att då väntar det godis i slutet av spåret. Så det är barta att nosa rätt på vart han gått, annars missar jag godiset ju !

Det går med en väldig fart jag missar inte ett fotsteg och husse och instruktören är mäkta överraskade !!!  De tycker att jag är JÄTTEDUKTIG !

Snart har jag följt spåret till slutet, och där väntar godis. Fast det smakar inte lika gott som om det vore torrt, för det är alldeles vått och uppmjukat. Nog hade han väl kunna ta korv idag istället tänkrte jag en kort stund ?

Men egentligen brydde jag mig inte så mkt för jag ville spåra, det var ju det som var roligt !!!!!!

Jag tittade upp på husse och ville fortsätta, men då sa han att det var klart ?

Vad snopen jag blev. Så snabbt, så enkelt ?

Nåväl väl hemma igen så upptäckte jag hur trött jag var och rasade ihop i en hög på golvet (ja nästan i alla fall) och somande.

När jag sovit klart i en timme eller så, då ville jag busa lite med Wille, men han var lite seg fortfarande så det blev bara en kort busning.

Nu ska jag snart äta middag. Det ska bli gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards