Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Tv dosan och jag !

Av Hector - 15 maj 2011 13:30

Idag blev det klickerträning igen.

Som vanligt tog matte ner musmattan och lade den på golvet. Jag puttade till den och klicket kom och med det godis. Gott gott. Det var ju enkelt nu ju. Men matte förstod visst att vi skulle öka svårighetsgraden lite och plockade fram en tub med handcreme och lade den på golvet.

Den var ny för mig, men det var samma sak som förväntades av mig förstod jag när jag puttade till den och matte klickade och jag fick godis.

Så höll vi på ett tag och till sist hade jag fått in flyt i det uppdraget också.

Då jag så testade igen, så uteblev klicket, och jag trodde att matte missat min puttning, så jag puttade den igen. Men inget klick. För att vara helt säker på att matte inte missat att jag hade koll på handcremes tuben så tog jag upp den i munnen, då kom det ett klick, och jag fick mitt efterlängtade godis !

Så höll vi på ett tag, och jag hade jätteskoj !


När vi gjort det några gånger så tog matte ner TV dosan och lade på golvet. Så fort jag puttade till den lite så klickade matte och gav mig godis. Så höll vi på några gånger. Sedan så uteblev plötsligt klicket fast jag puttade till TV dosan lite försiktigt. Jag trodde matte missat det och puttade till hårdare, men inget klick. Sedan tänkte jag att jag verkligen måste visa matte att jag faktiskt puttade på dosan och tog upp den i munnen....DÅ plötsligt kom klicket och med det godis. Vad snopen jag blev. Mums med godis tyckte jag och ville göra om det igen. Matte lade återigen TV dosan på golvet, och först puttade jag till den, inget klick kom, sedan tog jag upp den i munnen, och där kom klicket och godis. När jag öppnade munnen för att ta emot godiset ramlade TV dosan ner på mattan, men så fort jag svalt godiset så tog jag upp den igen, och genast kom klicket och godis. Sedan höll vi på så ett tag. Till sist struntade jag i att putta på dosan, jag bara tog den i munnen helt enkelt och genast kom klicket. Matte fortsatte några gånger till, och så fort dosan lades på golvet hämtade jag upp den, fick mitt klick och en massa godis.


Sedan slutade matte bara sådär helt plötsligt, igen. Jag försökte få henne att fortsätta leka en stund till, men nej hon tog sitt kaffe och satte sig i soffan och såg på TV. Jag lade mig ner för att se vad som hände.

Efter en stund såg jag att matte lade ifrån sig TV dosan på golvet, genast var jag där tog upp den, men inget klick kom. Då tryckte jag den mot mattes hand så hon kände att jag hade tagit den, för hon hade visst missat att jag plockade upp den. DÅ kom klicket och med det mitt godis. Sedan lade hon den på bordet en stund, men tillät mig inte ta den från bordet. Jag lade mig ner för att vänta och se om ngt intressant hände. Jodå efter en stund lade matte återigfen TV dosan på golvet. Fort som bara den var jag där och plockade upp den, men inget klick. Då lade jag den i mattes hand och där kom klicket igen ! Aha tänkte jag det är så vi ska göra för att matte ska ge mig godis ! Vi fortsatte så en stund och det var jätteskoj.

Men sedan sa matte att det var bra och att vi istället skulle ta en promenad.

Wille for upp med en väldig fart, för är det ett ord han kan så är det att "Gå ut". Vi tog en skön promenad matte, jag och Wille.

När vi kom in igen så var det lugn och TV dags för matte. Wille och jag lade oss vid hennes fötter, och jag kände plötsligt hur trött jag var och jag somnade nog till en stund, för nästa gång jag vaknade var när lillhusse kom hem från sina kompisar som han varit ute och lekt med ett tag. Husse hade varit och handlat och han kom ungefär samtidigt som lillhusse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards