Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Utställning - Vallentuna

Av Hector - 29 maj 2011 18:30

Så har vi då varit på ännu en utställning, men denna gång var vi inte så långt bort. Men jobbigt är det, ingen tvekan om den saken. Men mest är det roligt för jag träffar en massa nya kompisar och en del får jag leka med, men alla vill inte att deras hundar ska leka på en utställning. Varför förstår inte jag.
Idag var Carrie med på samma utställning som mig, så vi busade en del. Men jag blev rätt trött sedan och då var det skönt att få vila en stund för mig själv i min "transportbur". Där har jag en mysig fårpläd att sova på och det var skönt för idag regnade det en stor del av tiden på utställningen.
När det så äntligen var dags för mig att göra entré i ringen, då var jag pigg och tyckte det var helskojigt. Domaren kände och klämde på mig en bra stund, och sedan fick jag springa några varv med matte i ringen.


 



Matte visade mig på egen hand idag, annars brukar vi ta hjälp av Aylens matte. Men idag hade hon fullt upp ändå. Och så värst dålig blev inte min presentation.

Domaren, som var från USA, ett stort land sa matte, med många Cardigans, gillade mig och gav mig 1:a pris och CK - belöning, alltså det var visst "nästan cert". Matte blev jätteglad och det blev jag med för matte är rolig när hon blir så glad, då får jag pussa och busa med henne en hel massa.


Efter en stunds vila så var det dags för mig att gå in i ringen igen, och då handlade det om Res CERT.

Matte var glatt överraskad och jag tyckte det var lite spännande.


 



Min motståndare var en tigrerad hane från Öppen klass, och det blev han som fick Res CERT:et. Men det gjorde varken mig eller matte ngt, för matte var jättenöjd och jag hade haft det skojigt värre.


 



Min kritik idag blev :

Maskulin vacker juniorhane, med vackert uttryck och fin färg. Bra benstomme. Goda vinklar. Rör sig trevligt. Bra front och bakställ. Ngt kort rygg och aningen hög svansföring.


Domare var : Mrs Lydia Hutchinson-Col, USA


När jag var klar i utställningsringen, så tog matte och jag en sväng för att "mingla"  lite. Jag fick hälsa på några andra hundar, men de flesta var väldigt upptragna eller ointresserad av att låta mig hälsa på deras hundar. Vissa var jag inte intresserad av att hälsa på ens, men de här två, dem fick jag hälsa på. Men jag lovar, svansen var långt ner mellan bennen. För de här två var väldigt stora.



Det gick väl an att hälsa på dem när de låg ner, men när de sedan reste sig upp, då blev jag lite förskräckt över att se HUR stora dde var. Det var irländska varghundar sa matte, och de är visst världens största hundras. Inte undra på om en annan känner sig lite väl liten.

Efter en stunds promenad så hittade vi den här kompisen. Det är en Stabyhound. han var en trevlig killelugn och stillsam och dte var skoj att leka en stund med honom. Dessvärre hade matte tagit så många bilder så minneskortet var fullt, så ngn busbild får ni inte se. Typiskt mattar alltså.



När vi minglat klart, så skjutsade matte hem mig. Då var jag så trött. När jag var hemma kom husse och Wille och mötte mig vid bilen. Men då var jag lätt irriterad på Wille, som var glad över att se mig igen och jag fräste av honom ordentligt. Han tyckte jag uppförde mig ohyfsat och gav mig en tillsägelse, och då skärpte jag mig. Matte lät mig följa med husse in, medan hon själv sedan åkte iväg igen till utställningen för hon ville gärna se BIG och BIS bedömningen.

Den här bilden visar en av mattes favoriter i Stora ringen, en Borzoi (Rysk Vinthund). En annan var en Engelsk setter och en Afghan hund, som båda rörde sig väldigt bra sa hon. Men dem har hon inga bilder på ännu.



Vann utställningen gjorde en Australian Shepherd dog. Han har vunnit en massa förr, så matte sa att det inte direkt var oväntat. Dessutom var det "min" domare som dömde BIS finalerna, så när det inte fanns någon Cardigan med så antog jag att hon tog en en Aussie istället, för de hade dömts i samma ring som mig, men efter oss.

  
Efter ett par timmar kom matte tillbaka och då hade hon Carrie med sig. Wille blev jätteglad, men jag orkade knappt leka alls, och Carrie var också jättetrött, det märktes. När de hade åkt hem så följde jag och Wille med matte för att sova en stund.
Matte ska jobba nu i natt och behöver därför sova en stund efter den här lååånga helgen. Undrar hur trött hon kommer att vara ? Först åka på utställning både lördag och söndag, och sedan jobba hela natten på det.
Nåväl nu ska vi i alla fall sova en stund.
Husse och Lillhuse är hos gammelfar och gammelmor och tar hand om deras gräsmatta. Den behövde visst klippas.
Natti Natti en stund.

 
 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

30 maj 2011 14:49

GRATTIS SNYGGING , klart att en domare härifrån inte har sett en sån läckerbit som du förut, och då ska du naturligtvis belönas......hoppas du hade en bra tupplur........blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards