Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Hector - 6 april 2011 13:57

Idag tog matte med oss till stallet. Det var en ny erfarenhet för mig. Jga hade aldrig varit på ett sådant ställe förut. När jag kom ut från bilen och såg vilka stora varelser det fanns där, då var det inte utan att det började krypa av oro i kroppen lite. Raggen var rest för det kändes lite obehagligt att se alla dessa stora djur som var där.

De hade en speciell doft också, inte luktade de illa, men inte heller särskilt gott.

Jag höll mig så nära matte jag kunde, och kom vi för nära en sådan där varelse, som kallades häst tydligen, då backade jag undan och gömde mig bakom matte. Jag funderade på om jag skulle skälla på dem, men av ngn anledning så gjorde jag inte det.

Matte tog en promenad med den minsta av dem, eller nästan den minsta ska jag kanske säga, och medan fick jag och Wille vänta i bilen. Det kändes helt okej för mig. Hellre bilen än ute med de där stora djuren.

När matte kom tillbaka så fick vi komma ut till henne igen, och efter en stund så kom det en till bil och ut kommer en dam med en fransk bulldogg. Han var gul och rätt söt. Han påminde lite om Petrus, ni vet Petrus och Märta som en del kanske har hälsat på hos i bloggen ?

Han och jag hälsade på varandra och busade lite. Det var skojigare än att träffa hästarna.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards