Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 30 april 2011

Av Hector - 30 april 2011 22:45

Det hela började i går kväll. Då åkte vi till Carrie och hennes matte för att fira Valborg. Wille och jag hade jätteskoj med Carrie, och vi busade och retades och hade oss med varandra.

När det var dags att tända grillen var vi rejält hungriga. Det smakade jättegott med lite grillad korv, jodå vi fick smmaka vi med.

När vi ätit var det då dags att tända årets majbrasa.

I år fick Lillhusse hedersuppdraget att tända den. Gissa om han då var en stolt 9 åring ! Sedan fick han hjälpa morr morr att hålla koll på brasan, så att den brann där den skulle. Han stortrivdes. Han hjälpte till att fylla vatten i hinkar och dra fram vattenslangen också, för dte blåste väldigt på kvällen.

Jag själv var aningen skeptisk till det där med majbrasa, men samtidigt väldigt nyfiken. Så jag höll mig på behörigt avstånd. Carrie var med vid majbrasan hon också, men hon var inte ett dugg rädd eller osäker, för hon hade varit med många ggr när hennes matte eldat diken inför vintern och haft majbrasor.



   


På söndagen var det dags för utställning. Carrie, jag och Cheri skulle ställas ut. Det var jättespännande, men det är en annan historia !

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards