Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Hector - 18 april 2011 14:45

Ja det tyckte matte vi skulle göra idag. Så hon hade laddat fickorna med min pipis och en massa gott godis. Sedan tog vi en promenad till en skogsdunge och där lade matte ett kortare spår medan jag vaktade ett träd, som Rudi säger.

Jag blev jätteorolig när matte gick och började gnälla. Men matte stannade inte så långt från mig och lade ngt på marken. Sedan fortsatte hon göra samma sak, och gick längre och längre bort från mig.

Efter en kort stund kom hon tillbaka, och så gick vi bara en kort runda till skogsbacken bredvid. Där satte vi oss ner i kvällssolen en stund.

Sedan tog matte med mig en bit från det träd som jag vaktat, och stannade där. Hon sa "SÖK" till mig och först tittade jag helt oförstående på henne, men strax därpå kände jag en underbar doft av köttbullar i min nos.


 

Jag for iväg för att ta reda på vart doften kom från, och gissa om jag blev överraskad när jag hittade en halv köttbulle på gräsmattan ! Men doften fanns kvar så jag snusade fram och åter över gräsmattan och hittade fler köttbullar. För varje gång jag hittade en köttbulle så peppade matte mig till att fortsätta leta, så det gjorde jag ju då.


 

Efter en kort stund kom jag fram till ett köttbullsberg, eller ja nästan i alla fall, för där var det flera stycken köttbullar, och de var mina allihopa !

Mums vad gott det var. När de tagit slut fortsatte jag leta, för kanske kunde jag hitta fler ! Javisst ser ni, jag hittade en till och bredvid den låg min pipis också !!!!


    


Tjohooo vad skojigt tyckte jag och fångade pipisen och busade med den och matte !

Efter en stund tog matte pipisen från mig, och sedan gick vi hemåt igen. Jag var väldigt uppspelt och försökte flera ggr att ta pipisen från matte men lyckades inte. Till sist följde jag istället med henne vid hennes sida och väl hemma var jag jättetörstig, och så fruktansvärt trött såväl i huvud som kropp.

Vilken jobbig, men så skojig, dag det varit idag.

Nu ska jag sova 7-kvart i timmen tror jag nog !!!

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards