Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Träning i regn och blåst

Av Hector - 12 november 2010 12:50

Idag tog matte ut oss var för sig på lunchpromenad. Det var dags för mer träning upptäckte jag när jag rastat av mig.

Matte gjorde flera vändningar, precis som igår, så fort jag inte var uppmärksam nog. Helt plötsligt så var hon på väg åt ett annat håll än jag, varpå det naturligtvis tog stopp i kopplet. Överraskad så följde jag henne och då fick jag både godis och beröm. Sedan plötsligt var vi återigen på väg åt olika håll, och jag fattade ingenting, men följde efter henne. Då belönades jag med ännu mer godis. Så fick jag syn på ett helt gäng med kråkor som satt och retades ett par meter bort, och jag ville springa efter dem, men det tog bara tvärstopp i kopplet, för matte stod stilla, hon hängde inte med alls.

Inte vet jag om det var för att hon inte såg kråkorna eller för att hon såg något annat som var intressantare, för hon stod och tittade åt ett helt annat håll, sedan böjde hon sig ner mor marken och såg ut att studera ngt intressant där. För tillfället övergav jag tanken på kråkjakt och kände mig bara tvungen att se vad matte hade för sig.

När jag kom fram till henne såg jag inget särskilt men jag bjöds på en massa godis, bland annat köttbullar. Kråkorna hade visst också blivit nyfikna på vad matte gjorde, så nu hade de kommit lite närmare oss, eller så ville de ha mina köttbullar ! När den tanken slog mig, då satte jag mig bredvid matte och vaktade noga min köttbullar, och när hon gick, då följde jag med. När hon stannade, då stannade jag. Samtidigt såg jag hur kråkorna samlades där matte nyss suttit och började leta på marken. Jag ville schasa bort dem därifrån, men då gick matte åt ett annat håll och jag följde istället med henne, bara så hon inte "råkade tappa" några köttbullar eller så. Men det var jobbigt för jag ville både jaga bort kråkfåglarna och samtidigt följa med matte, speciellt då matte gick åt ett annat håll. Efter en stund vände hon tillbaka mor kråkfåglarna och jag började dra i kopplet för jag glömde bort matte en kort stund, men jag blev snabbt påmind när hon samtidigt som kråkfåglarna var på väg att flyga upp, stoppade sin hand i fickan och jag visste att det betydde köttbullar. Då fick jag överge tanken på kråkfågeljakt igen. Klart fåglarna hann flyga iväg. Attans att det ska vara så gott med köttbullar.........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards