Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

En varm dag !

Av Hector - 15 maj 2010 09:45

Idag väckte matte oss strax efter 09 då gick vi först ut bägge två tillsammans, men sedan valde matte att ta ut oss en och en istället så vi kunde få en varsin promenad. För hon tycker att Wille har så bråttom och jag hinner inte med, och då får hon bromsa Wille hela tiden, vilket han inte tycks gilla.

När matte och jag var ute så gick vi förbi två andra mattar, utan hund som satt och njöt av solen. De såg mig på långt håll och började låta sådär som folk gör när de får syn på mig. "Åhh så sööt, halleduttande dej så gullig, nutti nutti" osv.

Jag blev ju glad över att de ville prata med mig så jag springer glatt fram till dem och börjar slicka och provsmaka deras fingrar. De tycker jag är så söt och gosar och "duttar" med mig jättelänge. Matte övertalar mig så småningom att vi ska gå vidare. Efter oss hör vi : 

"Nämen se så söta tassar, och de där öronen men gu´va´gulligt". "Titta bara vad söt han är", "och titta vad skojigt han galopperar och springer " "Näe gu´va gulligt, man blir ju valpsjuk ju".

Jag viftar på svansen och antar att det är mig de pratar om.

Matte och jag går vidare, och under promenaden möter vi ännu fler som låter så där som alla andra när de får syn på mig. Jag hälsar gladeligen på alla och tycker det är jätteskoj och busa med dem. Väl hemma är jag törstig och matte fyller på vattenskålen och jag dricker kallt och gott vatten. Nu ska jag busa en stund med Wille. Ha en skön dag allesammans.

 
 
Aamor

Aamor

15 maj 2010 19:43

Jag älskar valpar! Människor är så "duttiga" när de ser en valp men sen när man växer upp och tror att alla fortfarande vill snacka med en blir man lite paff "de gick förbi utan att prata med MIG!"
Njut av valpstadiet för du är ljuvligt söt och de stora mysiga tassarna gör hela dig!

Ciao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

15 maj 2010 21:10

Åh ja, jag kommer ihåg valptiden, när alla älsade mig och jag älskade alla! Härliga tider!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards