Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Mitt första möte....

Av Hector - 11 maj 2010 20:00

....med Nea och Aylen blev av idag.

När matte först tog med mig ut så var jag rätt sömnig, för jag hade legat och sovit när hon väckte mig för att vi skulle ut. Så det första jag gör är att lägga mig pladask på mage i den svala rabatten runt hörnet hos oss.


  




Men där fick jag inte ligga särskilt länge, för matte lockade med mig ända ut till bilen. Den var lite läskig tyckte jag första gången, och jag har ju inte åkt speciellt mycket bil ännu. Dret här var bara tredje gångensedan jag kom hit, och fjärde gången totalt i mitt liv. Men så snart matte satte mig på golvet som var svalt och skönt så lade jag mig ner och sov en stund.

När vi stannade nästa gång så fick matte kllyfta ur mig ur bilen, för det var ju rätt högt till marken. Sedan tog vi en promenad på en annan gräsmatta än den hemma. Det fanns många spännande lukter här, så det tog ju en stund att ta sig över den. På vägen mötte vi en lite grå hund som verkade vara rätt snäll, men ändå lite läskig för mig som inte mött så många än. Jag skällde lite på honom innan jag försiktigt smög fram och som hastigast nosade snabbt på honom. han stod så stilla och had eingte emot det. han ville gärna nosa av mig också men då stoppade jag ner svansen mellan benen och drog mig lite undan.

Snart gick matte och jag vidare. Gräsmattan tog slut och vi stod vid en ytterdörr. När matte knackade på så började det en massa skällande där inne ifrån. Jag lyssnade nyfiket, så öppnandes dörren och jag mötte en människa som jag träffat en gång förut. Bakom henne stod det två andra hundar som jag aldrig träffat.

Matte hjälpte mig in och släppte lös mig i deras bostad. Det var jätteläskigt tyckte jag och försökte gömma mig hos matte. Men hon flyttade på sig en bit bort och då måste jag möta en av de två hundarna. Den andra höll dess husse i än så länge. Efter en stund kom dne andra också ner och nosade av mig. Jag lät dem göra det, fast jag tyckte det var urläskigt.



         


Men rätt snart kom jag på att jag kunde leka med dem och då blev det genast lite roligare. Vi busade friskt alla tre, men mest jag och Aylen. Nea kom ibland och var med, men annars så ville hon gärna gosa med min matte.


  


Så när första blygheten släppt så hade vi jätteskoj, och jag blev rätt kaxig tyckte matte, men vadå den där Aylren var ju också kaxig så det är klart jag måste visa min gräns också.



        


Vi busade länge och tog då och då en paus för att dricka eller pusta lite.

När vi så småningom skulle åka hem var jag jättetrött. Men när jag gick ut genom mina nya kompisars ytterdörr, då hade jag vuxit ytterligare i erfarenhet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards