Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Hua - aningen läskigt !

Av Hector - 16 april 2011 21:54

Vet ni, idag blev jag väldigt överraskad ! Matte tog med sig Wille ut en sväng. Sedan kom hon in lämnade honom till husse, och tog istället med mig ut. Ahhh en promenad tänkte jag !

Men tji vad jag bedrog mig, nänä matte hade fått ngt sorts tokspel och skulle ha med mig bredvid ngt sorts monster som bar matte på sina hjul, medan jag fick springa, tänkte sig i alla fall matte, bredvid.

Aldrig i livet att jag följer med tänkte jag och for iväg så långt åt sidan jag kunde.

Då plockade matte fram korv och köttbullar till mig som hon bjöd mig på.

Okej då lite närmare kunde jag väl gå, men så fort det där monstret rörde sig, så flyttade jag mig långt därifrån.

Till sist lade matte cykeln ner och bara ställde sig bredvid den. Hon placerade också köttbullar vid hjulen på den och lät hjulen snurra lite sakta. Försiktigt gick jag fram och nosade på först köttbullarna och när jag ätit dem, nosade jag på hjulen.

Så höll vi på en stund, och till sist kunde jag stå bredvid matte och cykeln och äta köttbullar och bacon. Mumsigt ! Matte pratade med mig och berömde mig hela tiden.

Sedan satte sig matte på cykeln, och genast blev jag aningen misstänksam.

Men matte lockade med goa bitar, så jag kunde inte låta bli att tycka att det var rätt nöjsamt ändå, för det bjöds ju på godis, och jag var faktiskt lite hungrig.

Hela tiden pratade och klappade matte mig.

Sedan cyklade matte, eller försökte mattre cykla, en bit. Men jag tvärvägrade och lade mig platt på marken, varpå matte stannade, klev av cykeln och sedan gick hon och ledde den och mig. Efter en stund gick det bra och jag bjöds ju på godis hela tiden. Så gick vi en bra bit, innan matte så satte sig igen på den och nu var det rätt okej, så jag följde med.

Matte cyklade en kort bit, ett par meter, sedan stannade hon och bjöd mig godis. Så cyklade vi ett par meter till, stannade och åt godis. Så höll vi på ett tag. En av grannarna kom fram för att fråga hur det gick, och honom hälsade jag glatt på. Matte svarade att hon var nöjd med mina framsteg, men ville ta det lugnt eftersom jag aldrig cykelmotionerats förut.

Jag hade liksom "inte haft åldern inne" som matte uttryckte sig.

Så småningom gjorde matte sträckorna mellan att stanna och få godis lite längre, så till sist cyklade vi runt lite i vårt kvarter på lugna områden, stannade lite då och då och jag bjöds på godis.

Vid ett tillfälle såg jag en annan hund sitta med sin husse, och den ville jag hälsa på, men då sa matte nej, och sedan blev det ett kort och ännu mer bestämt "Nej" och när jag istället vände blicken till matte, då fick jag massor av beröm, matte stannade och bjöd på godis ! Gissa om jag gillade det ?


 

Sedan fortsatte vi en stund till, innan matte tyckte det räckte alldeles tillräckligt för idag. Inte för att vi kommit särskilt långt, men vi hade ju börjat.

Så nu klev matte av cykeln, ställde den ifrån sig, och så fick jag leka med matte och min pipis. Det var jättekul, det roligaste av allt faktiskt. Så nu har jag lärt mig ngt nytt !

 
 
Rudi

Rudi

16 april 2011 22:46

Första gången jag såg matten på en cykel höll jag på att skratta på mig! Det var det knäppaste jag sett! Men nu kan vi cykla tillsamans, det är kul!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 april 2011 20:11

Hej.

Vad kul att ni hittade till oss :) Japp en väldigt spännande dag blev det igår och även idag. Så nu är både jag och Vinja rätt sega.

Kul att du börjat cykelträna med matten. Det kommer gå kanon med lite mera träning :)

Ha det så bra och hoppas att eran helg varit bra :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards