Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

En helskojig eftermiddag !

Av Hector - 22 april 2011 17:38

Idag försvann matte till stallet utan oss. Men när hon var tillbaka då tog husse med oss ut till bilen där matte väntade. Husse han var hemma med lillhusse han, han ville inte följa med. Sedan åkte jag, matte och Wille iväg. När vi svängde av mot Aylens hus då blev jag glad, men Wille ännu gladare och började sjunga där bak i bilen.

När vi hämtat upp Aylen och hennes matte så bar det av till vår träningsplan.

Men där var det träning på gång, så vi åkte vidare. Nästa gång vi stannade då var vi på en JÄTTESTOR äng. Inte så långt från klubbstugan där jag tränar varje måndag.

Vet ni vad som hände där ? Matte släppte loss både mig och Wille, och Aylen var också lös ! Nu blev det springa av och busa så ända in i backen !






  

Jag hade jättekul ! Vi sprang och sprang och sprang.

Till slut började jag bli rätt trött, och törstig, så då gick jag frivilligt till matte, och där väntade det godis. Hon klappade om mig och sa att jag var jätteduktig, sedan fick jag springa iväg igen !!!!







  

Vi fortsatte att busa en massa då ! Ibland hade Aylen sin pipis med sig som hon brukar få leka med när hon tränar. Den delade hon och jag på så ibland fick jag springa med den, och ibland sprang Aylen med den.

Vid ett tillfälle så stannde vi till, för då kände vi en mycket intressant doft, ja av en väldoftande tjej. Där måste jag ju stanna och lukta en bra stund, innan jag så småningom sprang vidare.





 

Medna vi springer omkring och busar, så kommer det en bil och åker där på ängen, och jag tycker det är jättekonstigt och springer efter den.



Matte ropar på mig, och visst hör jag, men först ska bilen bort därifrån. Då hör jag hur arg mattes röst lät, då bestämde jag mig för att avbryta bilförföljandet och så gick jag till matte istället. Då gick matte sin väg och jag efter.



Det tog en stund extra just därför innan jag nådde fram till henne, men när jag kom fram till henne fick jag mycket beröm, men sedan åkte kopplet på.

Vi började så gå mot bilen, och jag var jättetrött och lade mig platt ner på mage flera gånger på vägen till bilen.



Ja det är jobbigt att leka och busa på hur mycket plats som helst !

Ojojoj ja, nu hoppas jag att jag får vatten snart och sedan ska jag nog sova en stund, trodde jag i alla fall............................

Men det var inte allt matte tänkt sysselsätta mig med idag.

 
 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

23 april 2011 13:12

Glad Påsk och blötpussar skickar jag genom matte till er alla.

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

23 april 2011 16:18

Wihoooo oj vad ni sprang...vad härligt=))
jaa det var nog tur att vi inte kom iväg till blåkulla...tänk om kvasten gått av där då hade vi fått stanna kvar där;)
ha en fortsatt skön påsk helg=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

23 april 2011 18:16

Härligt med stora gräsmattor att springa på. Bra att du jagade bort den där bilen. Dom borde hålla sig på vägarna istället... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards