Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Hector - 6 augusti 2011 17:15

Idag har vi lånat husses dator en stund så matte kan skriva lite. Både hon och jag tycker dte är urtrist att skrället inte fungerar för tillfället. Så nu får husse finna sig i att vi datornappar hans burk ett tag.

Jodå som sagt, i torsdags natt så följde jag med matte till jobbet. Dagen efter var jag så himla trött så jag sov, utom en kort kissrunda, ända till 16.30 den dagen.

Det var inte första gången jag var med matte, en gång har jag varit här förut, men det var längesedan och då hälsade vi bara på, vi jobbade inte.

Jag var jättepigg och hade hela tiden ett vakande öga på matte där hon gick iväg i korridorerena och ibland in i ett eller annat rum en stund.



Vissa rum fick jag följ med in i, men inte alla. I alla rum jag var med in i bodde det jätterara människor som blev jättaglada när de fick träffa mig och klappa mig och ge mig godis. Jodå en del hade diverse godsaker att dela med sig av, eller vad sägs om skinkmacka, falukorv med mos, ostsmörgås, eller leverpastejsmörgås. Tigga, nej sådant gör inte jag, oftast får jag smaka i alla fall, så även denna dag, jag menar natt.





Matte sprang en hel massa i långa korridorer och in och ut i rummen, så det var till att hänga med.

Ofta när det var lite lugnare stunder så tog matte med mig ut i trädgården som hörde till. Där fick jag springa och busa som jag ville, alltid utan koppel. Det fanns en massa härlig jord att gräva i där. Och eftersom jag gillar att gräva så passade jag på att göra det inatt med.









Men den största överraskningen för mig denna natt, var att jag träffade en jättetrevlig men inte alltför lekfull lady som heter Amber och var en tjusig Golden retriver flicka, förlåt dam.

Vid 00.30 tiden var vi ute i trädgården och busade en del tillsammans. Helskojigt !





Amber är 9 år ! Hon var lekfull, men gillade inte när jag ville nosa på hennes goa rumpa. Rätt snart förstod jag att det var bäst att låta bli, om jag inte skulle bli ovän med henne, och vem vill det när hon nyss träffat mig ??? Inte jag !






 

Matte, hennes kollega och Ambers matte fikade tillsammans ett tag. Sedan gick vi några rundor till i alla korridorerna. Strax före 03 gick vi ut en sväng i trädgården igen. Jag hoppades att Amber skulle vara ute hon med, men det var hon inte.







Sådär vid 04 tiden började jag bli rätt trött i benen, huvudet likaså. När det var lite lugnt så lade jag mig ner en stund, men inte hann jag somna inte innan det var dags att gå iväg igen, för inte kunde jag tillåta matte att gå själv heller.



Vid 05 tiden var matte och jag ut en stund i trädgården igen, och då hade det ljusnat en hel del och var lika ljust som på dagen. Jag som var lite småtrött tyckte det var skönt att komma ut en sväng i friska luften, man liksom piggnar till lite då.







Vid 06 tiden var vi in till en mysig dam som gillade mig jättemycket, och hon gav mig en fin present, en grön mjukis sköldpadda. Den busade jag med en stund, men jag orkade inte så länge. Men den här damen tyckte jag skulle få ta med mig den hem som minne från henne. Matte tyckte inte alls det behövdes, men sa till mig att tacka fint, vilket jag gjorde när damen hade fått en gobit av matte till mig och matte sa vacker tass. DÅ blev damen imponerad må jag säga !

Hon hade aldrig träffat en hund som tackade för saker (att jag tackade för godiset, det sa varken jag eller matte).

På den första bilden ser det visst ut som om jag tappat öronen, men så illa är det inte. Det vara bara så att precis när matte skulle fota, så tog jag tag i sköldpaddan och ruskade om den lite, då följde liksom inte öronen med i kameran alla gånger.







Sedan var det lugnt ett tag. Men framemot 06.55 började det komma en massa nya människor som jag bara MÅSTE hälsa på, ja alla ! Då fick jag att göra må ni tro. Så när vi sedan åkte hem efter arbetspasset, så var jag så trött så trött.

Väl hemma åt jag en ordentlig frukost tillsammans med matte, sedan gick vi och lade oss. Matte steg väl upp vid 13.30 och då passade jag på att ta en kort kissrunda, men jag gjorde den så kort det gick, och matte sa inget om det. Väl hemma igen så kröp jag tillbaka in under sängen, fast alla andra var uppe, och sedan sov jag några timmar till. Det var så skönt. Matte försökte locka ut mig från sovrummet, men när jag inte var intresserad av att komma ut till dem, då stängde hon igen dörren så att Wille inte skulle gå in och väcka mig för att busa, omtänksamma matte.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards