Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Hector - 14 augusti 2011 18:30

Ja matte och husse sov rätt länge idag, men matte hade jobbat i natt så att hon var trött det förstår jag, men husse tyckte vi kunde gå upp vid 10 tiden så då väckte vi honom.

Tills matte kom upp var det rätt lugnt. Men framemot sen eftermiddag tog matte med Wille ut på promenad, men jag fick inte följa med. När de blev borta länge tyckte nog husse att det var taskigt av matte att inte ta med mig, så då gick han en härlig lång skogspromenad med mig istället. Vi mötte Wille och matte när vi var på väg ut, och husse fick kameran med sig.

Det var skönt ute och det var lugnt i skogen men en massa spännande dofter överallt. När vi gått en bit in i skogen så släppte husse mig lös och då stortrivdes jag.







Jag visste att husse hade godis med sig också så jag hade koll på vart han var, och han var jättenöjd med min inkallning, jag kom visst fortare än Wille t o m ibland sade han seanre till matte.







Jag strosade omkring i skogen och ibland gömde sig husse, och då fick jag bråttom att söka reda på honom. Andra gånger kallade han bara in mig och så fick jag en massa bus och beröm, och naturligtvis godis också.
Det var jätteskojigt.



  



  






På vägen hemåt gick vi förbi en rasthage, och i den sprang en annan hund omkring som jag blev nyfiken på. jag fick gå fram och hälsa på den för både husse och hundens matte. Det var lite kul.





Vi sneddade över ett fotbollsfält efteråt och där fick jag syn på några katter som verkade vara spännande. Men eftersom jag hade koppel på mig nu, så fick jag inte springa fram till dem. men kolla in dem, det kunde jag ju göra i alla fall.


När vi sedan började gå hemåt och närmade oss hemma, då märkte jag hur jättetrött jag var efter proemanden, så då lade jag mig ner platt på asfalten, och bara vägrade gå.


Men husse gav sig inte, och godis hade han ju med sig, så det var bara att resa sig upp och fortsätt promnenera hemåt.

Väl hemma var jag både törstig och trött. Så när jag druckit klart, då gjorde jag Wille sällskap och sov en stund.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards