Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Två kompisar hälsar på !!

Av Hector - 10 augusti 2011 18:30

Jo det kan man nog säga att det blev idag. Dagen började som den brukar och matte har jobbat i natt som var, så hon sov länge länge idag. Husse tog med oss på en morgonpromenad, och det spöregnade idag.

Väl hemma igen fick vi gå in och sova en stund till med matte.

När hon så småningom gick upp så kom lillhusse hem strax efter med husse som hämtat honom. Då tog mellanhusse med oss på en promenad för han är hemma idag. Men då regnade det ännu värre så det blev ingen långpromenad precis och både vi och mellanhusse var jättevåta. Matte lät oss torka innan vi fick strosa runt i resten av rummen.

Vid 18.30 tiden knackade det på dörren och när matte öppnar har vi gäster utanför. Det var Nattis (en kusin till lillhusse), hennes mamma och Carries matte. Med sig hade de Goofy och Nea ! Tjohoo ! Nu skulle vi busa.

Men Goofy var måttligt road av att vara här och ville helst vara ifred, så jag fick mest leka med Nea och Wille var med en stund han också.

Goofy kom med ibland och då blev det roligare, och när hans första överraskning av att komma hit lagt sig, så busade vi en hel del, medan Wille sniffade av Nea till största delen. Jadå jag hade också sniffat av henne jag med och konstaterat att hon luktade Carrie och inte alls Aylen, sedan lekte vi istället. Det var jätteskoj. Matte hade lite dragkamp med oss allihopa och det var kul. Wille och Nea drog i ena handens leksak en stund, medan Goofy och jag drog i den andra handens leksak. Sedan var spänningen mellan mig och Goofy borta och vi busade istället. Men så fort Goofy sa "stopp" så lät jag honom vara tills han ville leka igen. matte tyckte jag var duktig som lärt mig det. Goofy är en sån som leker en stund sedan tycker han det räcker ett tag.

Jag hade skojigt och Nea var jätteglad över att se oss igen, för det var ju längesedan. Efter ett tag var vi trötta allihopa, och då fick vi vara i varsitt rum och vila en stund. Jag och Wille i ett av rummen, och Goofy och Nea i ett annat. Mycket också för att Wille började nosa Nea för mkt i rumpan i alla fall tyckte Nea det, så då stängde matte mellan oss för att Nea skulle få vara lite ifred.

När mattar och hussar fikat färdigt så skulle Nea och Goofy åka hem till sig. Nea tyckte det skulle bli spännande att träffa Aylen igen.

Jag och Wille var jättetrötta, så det var skönt att få gå och sova med matte. husse han stannade uppe ett tag till han. Han är ledig i morgon.

 
 
Ludde

Ludde

11 augusti 2011 22:21

Klart man blir trött efter så mycket bus. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards