Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Skön promenad

Av Hector - 11 augusti 2011 11:59

Idag tog matte med oss på en skön morgonpromenad. Husse sov fortfarande när vi gick iväg, för han hade varit uppe sent igår kväll och idag är han ledig.

Matte tog med oss upp på en ås som finns här i närheten och där hade vi en härlig utsikt. Jag stod och tittade på en hund som var ute med sin matte och gick en bra bit bort, men snart tröttnade jag på det och följde med matte och Wille istället.

Efter ett tag så mötte vi hunden och jag ville hälsa men fick inte det för hundens matte. Matte sa bara till mig då att följa med henne istället.

Det gjorde jag men lite irriterad blev jag och skällde på hunden istället. Matte sa till mig att vara tyst, sedan gick vi vidare.

Efter ett tag så släppte matte lös Wille så han fick springa lite och gå lite i sin egen takt. Jag ville också vara lös, men det fick jag inte för matte, inte här i alla fall. Så småningom kopplade hon upp även Wille sedan gick vi vidare. Det var skönt att gå en längre promenad, och här fanns det en massa spännande dofter av diverse hundar och annat. Så småningom kom vi hem igen och då var jag törstig och drack ur en hel skål samt doppade tassarna också. Sedan gjorde jag en massa svarta tasspår på golvet, så matte fick ta fram moppen. Ja och ni vet ju vad det betyder ?? MOPPBUS ! Jodå lite fick jag busa med moppen, men inte så mkt, för matte ville inte att vi skulle byta ut den riktigt ännu ? Inte förstår jag vad hon menade med det ?

 
 
Kasper

Kasper

11 augusti 2011 17:07

Jag minns minsann hur ni tog itu med moppen förut! Jaså, det var inte dags med den nya än.
Tror jatt jag - eller i varje fall matte måste skriva om SIn mopp nu!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 augusti 2011 20:09

Men vilken taskmört som inte fick hälsa på dig. Men vi möter ofta dom som inte ens får gåi vår närhet. Nu har vi ju haft så tur att vi fått träffa våran brorsa, och han är i vår storlek så då gick det bra.Norpussar från brorsorna i Norr

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

12 augusti 2011 13:54

Låter som en jättehärlig promenix, men klart man blir lite småsur när man inte får hälsa på andra hundar. Men så blir det ibland. Ha' det! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards