Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Hector - 10 augusti 2010 12:55

Idag när matte följde med på en promenad så hade hon kameran med sig ! Tur var väl det för jag hade rätt skoj under promenaden.

Först måste en ju göra allt det där nödvändiga, men sedan fick det bli lite annat också. En del spännande lukter t ex.

När vi var på väg hem efter promenaden så gick vi utmed en stor gräsmatta, och där fick jag syn på något spännande, en stor grå fågel som bara helt lugnt satt och såg på oss och ibland gick iväg en bit.


  


Honom ville jag smyga på och valla. Så jag hukade mig och så snart fågeln var på väg åt fel håll, dvs bort från mig, så ville jag springa efter. Tyvärr hindrade kopplet mig då. Men efter en stund så lät matte mig vara lös och då kunde jag smyga på fågeln och jag tror inte den såg mig, för när jag hoppade fram mot den flög den sin väg väldigt överraskad.


  




När den trodde jag var borta, eller tyckte jag var på behörigt avstånd så satte den sig på gräsmattan igen.

Men nu är det så här va att det finns rätt långt gräs där jag var, så jag hukade mig, kröp ut nära det korta gräset men kvar i det längre, smög sakta fram mot fågeln, och runt den.


  




Plötsligt upptäckte den att jag var precis bakom den och flög upp överraskad, men jag låg kvar den här gången tills han satte sig igen. Då fortsatte jag att smyga på den och jag var bakom den, så jag föste den sakta bit för bit fram mot matte som stod kvar i andra änden av ängen. Varje gång jag kom nära fågeln så flög den upp, men så snart den satte sig igen så smög jag upp bakom den så att den var mellan mig och matte hela tiden.

Matte hade skojigt åt mig, men hon tyckte jag var duktig. Till sist så flög fågeln iväg så långt bort att jag inte såg den alls. 

Då ropade matte på mig och så fick jag godis.


  


Nu fortsatte vi vår promenad en stund till innan vi gick hemåt. Väl hemma fick Wille komma ut och när han kom in igen så busade vi !


Den här melodin med Excusers hittade matte på webben :


 Fluffy Eared Puppy


Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards