Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Hector - 22 augusti 2010 21:45

Idag kom vår kompis Aylen och busade med oss. Vi blev jätteglada. Inte för att vi hade tråkigt men det blir roligare ju fler man är som busar, eller hur ?

Wille han var rätt tråkig han, för han skulle hela tiden uppvakta Aylen för han gillade visste hennes doft just nu ! Rätt som dte var medan vi busade så kommer Wille och försöker flörta in sig hos Aylen, men hon avspisade honom. Ibland fick dock jag mig en känga när Wille hann undan. Naturligtvis försvarade jag mig och då bad Aylen om ursäkt, sedan fortsatte vi busa.

Ibland blev det hetlevrade brottningsmatcher mellan oss två, men Aylen var ju äldst och jag höll mig i skinnet. Ett par gånger ifrågasatte jag henne, men då svarade hon bara med att vända sig bort och gå sin väg, då blev ju jag jättepaff, för jag trodde hon ville diskutera saken med mig. Efter en stund gick jag efter henne och gissa om jag då fick fjäska in mig bra mycket hos henne för att hon över huvudtaget skulle notera att jag var där. Jojo så är det, men vi hade skojigt i alla fall för vi busade en hel massa.


  


Det blev rätt tråkigt sedan när de skulle åka hem igen, fast det förstås då hade jag ju Wille. Men först tog matte med mig ut på en promenad. men dte var väldig konstig promenad för så fort jag drog före henne i kopplet, då vände hon och gick åt ett helt annat håll än jag tänkt. Det var bara att följa med då. Så höll hon på tills jag gick bredvid henne eller snett bakom henne, då släppte hon mig lös, och min första tanke var att studera det jag inte hunnit, men sedan kom jag ju snabbt på att idag gick visst inte matte där jag ville, hon gick sina egna vägar. Så det var bara att försöka hålla koll på henne samtidigt passa på att nosa lite varstans. Men det gick bra. Det var skönt att vara lite lös och raca av sig en del. Så småningom kallade matte på mig och jag kom då fick jag busa med henne och godis fick jag också då blev jag överraskad. Jag visste inte att matte hade godis med sig idag, men när jag väl kommit underfund med det, då visste ju jag direkt vart det var mest lönsamt att vara. Matte är alltid frikostig med godis när vi tränar eller gör ngt som är svårt. Dessutom är hon ofta väldigt rolig när hon busar och tränar.

Väl hemma igen busade jag en stund med Wille. Jag snodde hans tuggben hela tiden, för jag ville ju ha det. För att han inte skulle komma åt det så gömde jag det bakom soffan. Wille är för bred och kommer inte in bakom den. Men tji vad jag bedrog mig om jag trodde att det skulle få ligga kvar där. Matte plockade fram det hela tiden, och gav det till Wille. Utom vid ett tillfälle, då lät hon det ligga kvar bakom soffan tills jag börjat tugga på det andra tuggbenet istället.

Då tog hon fram det som låg bakom soffan och gav det till Wille. När jag försökte ta det den gången, då fräste Wille ifrån, så jag fann det bäst att hålla mig därifrån tills han tappat intresset för sitt ben. Det vet jag att han gör om jag börjar leka med honom istället. Sedan kan jag när Wille minst anar det ta det igen och gå till min skattgömma med det. Jag väntade på rätt tillfälle, men idag kom det inte, försökte locka honom till lek, men inte idag tydligen. Så jag höll mig till mitt andra tuggben istället. Det gick ju det med.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards