Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Hector - 15 augusti 2010 14:00

Idag fick vi hoppa in i bilen en sväng och sedan bar det av iväg på nya äventyr. Jodå det är alltid ett äventyr att åka bil, man vet aldrig vart man hamnar. Idag stannade vi till hos våra kompisar Puffy och Caddy en stund, och där blev det både busa och bada av. Även Meya var där och hon ville bara leka, leka och leka ännu mer med oss, hon var nog värre än mig. Men kul är hon den tjejen.

Hon har förresten fått ett litet rosa knyte i sin familj nu. En lite människovalp vid namn Michaela. Visserligen var valpen lite skrynklig sådär men hon luktade väldigt gott. Jag ville pussa på henne med det fick jag inte, bara på foten. När vi först fick syn på henne då blev vi osäkra både jag och Hector. Men efter en stund vågade vi i alla fall gå fram och titta på henne, nosa och så småningom pussa henne.

Lite senare när matte fikat och sådant där som hon gör då och då så gick vi på en promenad tillsammans med Nathalie. Jag tog genast över kopplet och drog omkring på henne tills matte sa till henne att bromsa mig.

När hon började göra det var det inga problem för mig att färdas i hennes takt. Snarare tvärtom. På vägen hem till deras hus igen så stannde matte till vid ett vattendrag. Där fick jag bada om jag ville. Gissa om jag blev glad. Det var jättevarmt och skönt i vattnet och inte var det särskilt djupt heller.

Jag försökte flera gånger locka ner Wille i vattnet till bus, men ahn var ju lite fjompig sådär och "vågade" inte bada riktigt.


  


Men efter en stunds enträget bus med mig så hamnade även han i vattnet.


  


Nathalie, det är Michelas moster, fick hämta kameran för den hade matte lämnat i bilen. Under tiden badade jag en hel massa och simmade. 

Vi hittade en stor pinne att busa en stund med också. Det var skoj och med lite samarbete så kunde vi bogsera upp den.

Jodå bilderna de kommer här. Ha det gott vännerna !



     


        

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards