Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Hector - 3 augusti 2010 13:39

Idag är det rätt svalt och skönt ute, och det ska visst bli regn frampå eftermiddagen/kvällen säger matte. Det var skönt att promenera en stund i lagom tempo. Nosa lite här och där, busa en del och skälla ut katterna som gick förbi lite snobbigt sådär med huvudet högt. Matte var ut med mig först, och vi mötte en liten tikvalp på 13 veckor som var en Am staff tjej. Hon var jöätteglad och ville busa me dmig helatiden, men det kunde vi ju inte göra. Matte och valpens unga husse skulle ju gå vidare och vi med. Men vi hoppas vi ses igen snart och då hoppas jag matte har kameran med sig.

Valpens husse trodde nog att vi skulle ses fler gånger, antingen när han själv var ute med valpen, eller när hans föräldrar var det, för de bodde inte så långt från oss.

Av Hector - 3 augusti 2010 10:30

"Nähä du husse det kan du glömma. Ska du absolut ha upp mig, då ska du vara väldigt intressant."

Ja ungefär så tyckte matte det såg ut som om jag tänkte imorse när husse skulle upp och jobba. Då brukar han ofta ta ut mig och Wille på morgonpromenad, för det brukar behövas. Dessutom blir man ju lite hungrig när man äter kl 20 på kvällen.

Men igår blev det en sådan där dag/kväll som inte är som alla andra. För igår kväll, eller rättare sagt i natt, då var mellanhusse uppe sent och tog med mig och Wille på en sen nattrastning. Då var klockan runt 02.30 ungefär sådär.  Mellanhusse hade nämligen varit uppe och installerat om en del saker på sin dator, för den gjorde visst inte som han tyckte att den skulle. Han gick inte i säng förrän vid 03 tiden då, eftersom det inte var klart tidigare.

Dessutom hade vi ätit middag senare än vanligt, så hungrig var jag inte heller.

Nåväl husse blev väldigt intressant och jag masade mig upp efter mycket om och men, och en massa helst inte. Nu har vi sovot en stund till och det var skönt, för matte har semester och sov till 10 ungefär idag. Då tyckte vi också att det var lagom att gå upp. Vadå matte har semester, klart hon kan sova då om hon vill, bara hon gosar med oss när hon vaknar innan hon stiger upp så är vi nöjda. Det gör hon ju också.


Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards