Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Hector - 24 augusti 2010 10:59

Idag var jag och Wille ute med husse på promenand. Här i närheten håller de på att gräva överallt så det fanns jordhögar där. Dem brukar vi aldrig få ens gå i närheten av för matte eller husse, men med mellanhusse - tjohoo då fick vi nosa i den och sedan började vi gräva i den som tokiga. Jorden den bara yrde runtomkring oss. Mellanhusse avbröt oss inte ens. Han bara stod och skrattade åt oss. Gissa vem som stortrivdes - just det JAG, ja Wille med ! Efter en stund fick vi dock lämna jordhögen och gå vidare hemåt. Men när vi kom innanför dörren, då skickade matte barskt ut både mig, Wilöle och mellanhusse att "skölja av" tassarna ute på gräset ! Så vo tog en promenand över gräsmattorna. Jag hittade en geting att leka med, men det fick jag inte för mellanhusse. jag som precis tänkte äta upp dne blev tillsagd av mellanhusse på skarpen och då blev tassen som jag fångat getingen med kvar över getingen när dte plötsligt stack till ordentligt i tassen. Jag pep till och lyfte förskräckt upp tassen. Mellanhusse han sa ja så går det när man leker med getingar de sticks faktiskt, som du vet nu.

Den var tydligen ordentligt skadad av min lek med den så husse fann det bäst i att avsluta getingens liv. Så han lät den somna in där bland blommorna.

Sedan fortsatte vi hemåt och matte tittade igenom och kände på tassen. Den var lite varm sa hon så hon tänkte hålla koll på den under dagen, och på mig.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards