Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Hector - 27 augusti 2010 20:00

Nästa stopp blev vid havet. Där stannade vi och väntade en stund på en bilfärja som skulle ta oss över ett sund så vi kom till en mindre ö än Gotland, den heter Fårö. Jag fick sitta kvar i bilen, men kunde ändå se att vi och bilen stod på ngt gult stort som golvet rörde sig på, precis som färjan vi åkt till Gotland.


     


Så här såg ön ut på avstånd innan vi kom in i hamnen.


     


Efter en liten stund så kom vi iland på den här lilla ön då som heter Fårö.

Där var det en massa spännande att titta på och göra. Jag har aldrig sett sådan här berg och klippor som det var här. De var branta och de var lite vitaktiga. Men de flesta kunde man gå på. Det var jättespännande och jag utforskade en helt ny värld. Det blev en hel massa poseringsbilder på både mig, Aylen och Carrie. Här är ett gäng av dem.


  



     


     


     


     


     


     


      


Matte tog med mig ner till havet, och där smakade jag på vattnet som var salt, men jag badade också. Det var jättehärligt. Vattnet var riktigt skönt. Så småningom kom även Carrie och tog sig ett bad. Matte tog en hel massa foton på mig förstås, men också på Carrie och Aylen. Ja vi hade kort sagt jätteskojigt.


    



Medan jag var där i vattnet så fick jag syn på några små små fiskar. De måste jag ju studera lite närmare och höll på att dyka på öronen ner bland dem. Försökte ta en av dem, men lyckades inget vidare. De var ju jättesmå, bara 1,5 cm eller så (enligt matte) men roligt var det.


       



Här funderar jag på om jag ska bada en gång till, Men jag provar och det var lika skönt i vattnet här.

   


Sedan blev det förstås en massa vyer också, för matte tyckte det var jättevackert här ute på ön. Här kommer ett gäng av de bilderna.


  


      


    


Men vilket äventyr jag varit på idag må ni tro. Bara att klättra omkring på alla dessa klippor och stenar, ja det blir en rätt trötter av. Så Jag tog en lite vilopaus innan vi gick tillbaka till bilen.


  


      

  


Det började nu bli dags att åka hem till vår "stuga" igen. För det blir en lång dag imorgon. Efter en kort bilresa så körde vi åter ombord på bilfärjan och det bar av "hemåt till vår stuga".


  



Av Hector - 27 augusti 2010 19:00

Ja det var det verkligen idag. Idag begav vi oss nämligen allihopa till norra Gotland. Där besökte vi först en grotta, Lummelundagrottan.


  


Matte och Aylens matte gick in i den först och med en sk guide.  

Medan matte och Aylens matte var där inne i grottan, så väntade vi tillsammans med morr morr och Liz utanför.

  

    


   


Liz och morr morr tog en fika och jodå vi fick lite fika vi med, i alla fall jag och Carrie. Aylen hade strikta restriktioner från sin matte. De var borta ett bra tag, och jag tittade en lång stund efter matte, men sedan så busade jag med Carrie och Aylen och hade jätteskoj ändå.


    


  


När matte och Aylens matte kom tillbaka då blev jag jätteglad över att se matte igen. Nu var det morr morr och Liz tur att gå in i den där stora grottan. Medan de gjorde det så väntade med oss. Hon tittade länge efter sin matte, men till sist så lyckades jag få henne att busa lite och tänka på annat.

  


Medan vi väntade på morr morr och Liz så fick jag och Carrie äta våfflor med sylt, men inte Aylen. Hon fick inte för sin matte. Men Aylen hade nog gärna velat smaka.

Eftersom hundar inte fick följa med in i den grottan så tog matte med mig på en promenad. Vi kom till en annan grottmynning till samma grotta som matte nyss varit inne i, men den här grottmynningen var den "riktiga" grottmynningen. Jag tyckte det var lite läskigt att gå för nära för det var en del forsande vatten och det var kallt. Men efter att bara ha stått och sett på vattnet en stund, så blev jag rätt nyfiken, och gick närmare. Jag provsmakade vattnet och det var lite kalksmak i det, ja det var i alla fall vad matte kallade det, för hon smakade hon med. Det var annars väldigt friskt och gott.


    





    





        


Sedan gick vi tillbaka och hämtade Carrie så hon också fick följa med på en promenad i regnet. På vägen till Carrie stannade vi till på en bro där det forsade fram vatten ordentligt. Jag var ju nyfiken förstås och gick nära staketet och tittade ner i vattnet. Men matte var nog rädd att jag skulle ramla ner för hon höll hårt i kopplet, det kände jag nog. Men vadå jag var ju bara nyfiken.


    


     


Sedan gick vi tillbaka till grottan med Carrie för dit kunde ju vi hundar gå in om vi ville hur mycket som helst. Men Carrie tyckte också att det var lite läskigt så hon vågade inte riktigt. Dessutom var vattnet jättekallt även för henne och det var ju vatten hela vägen in i den grottan, så det inbjöd inte till att simnma direkt heller. Vi kunde både kika in i grottan och ta ett bad i 8 grader kallt vatten om vi ville. Jag provdoppade tassarna, men det var faktiskt rätt kallt, så jag gick upp igen.


   


     


Både jag och Carrie provsmakade på vattnet igen. Hon tyckte också att det var jättefriskt och gott, så vi drack en del.


  


Innan vi åkte vidare mot nästa äventyr så blev det en gruppbild. Matte tyckte det skulle vara en sådan också och det gillade jag.


  


När besöket i den här stora Lummelundagrottans alla krypin var klart, begav vi oss vidare norrut, mot Fårösund.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards