Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Ett spännande äventyr ! - Många bilder !

Av Hector - 27 augusti 2010 19:00

Ja det var det verkligen idag. Idag begav vi oss nämligen allihopa till norra Gotland. Där besökte vi först en grotta, Lummelundagrottan.


  


Matte och Aylens matte gick in i den först och med en sk guide.  

Medan matte och Aylens matte var där inne i grottan, så väntade vi tillsammans med morr morr och Liz utanför.

  

    


   


Liz och morr morr tog en fika och jodå vi fick lite fika vi med, i alla fall jag och Carrie. Aylen hade strikta restriktioner från sin matte. De var borta ett bra tag, och jag tittade en lång stund efter matte, men sedan så busade jag med Carrie och Aylen och hade jätteskoj ändå.


    


  


När matte och Aylens matte kom tillbaka då blev jag jätteglad över att se matte igen. Nu var det morr morr och Liz tur att gå in i den där stora grottan. Medan de gjorde det så väntade med oss. Hon tittade länge efter sin matte, men till sist så lyckades jag få henne att busa lite och tänka på annat.

  


Medan vi väntade på morr morr och Liz så fick jag och Carrie äta våfflor med sylt, men inte Aylen. Hon fick inte för sin matte. Men Aylen hade nog gärna velat smaka.

Eftersom hundar inte fick följa med in i den grottan så tog matte med mig på en promenad. Vi kom till en annan grottmynning till samma grotta som matte nyss varit inne i, men den här grottmynningen var den "riktiga" grottmynningen. Jag tyckte det var lite läskigt att gå för nära för det var en del forsande vatten och det var kallt. Men efter att bara ha stått och sett på vattnet en stund, så blev jag rätt nyfiken, och gick närmare. Jag provsmakade vattnet och det var lite kalksmak i det, ja det var i alla fall vad matte kallade det, för hon smakade hon med. Det var annars väldigt friskt och gott.


    





    





        


Sedan gick vi tillbaka och hämtade Carrie så hon också fick följa med på en promenad i regnet. På vägen till Carrie stannade vi till på en bro där det forsade fram vatten ordentligt. Jag var ju nyfiken förstås och gick nära staketet och tittade ner i vattnet. Men matte var nog rädd att jag skulle ramla ner för hon höll hårt i kopplet, det kände jag nog. Men vadå jag var ju bara nyfiken.


    


     


Sedan gick vi tillbaka till grottan med Carrie för dit kunde ju vi hundar gå in om vi ville hur mycket som helst. Men Carrie tyckte också att det var lite läskigt så hon vågade inte riktigt. Dessutom var vattnet jättekallt även för henne och det var ju vatten hela vägen in i den grottan, så det inbjöd inte till att simnma direkt heller. Vi kunde både kika in i grottan och ta ett bad i 8 grader kallt vatten om vi ville. Jag provdoppade tassarna, men det var faktiskt rätt kallt, så jag gick upp igen.


   


     


Både jag och Carrie provsmakade på vattnet igen. Hon tyckte också att det var jättefriskt och gott, så vi drack en del.


  


Innan vi åkte vidare mot nästa äventyr så blev det en gruppbild. Matte tyckte det skulle vara en sådan också och det gillade jag.


  


När besöket i den här stora Lummelundagrottans alla krypin var klart, begav vi oss vidare norrut, mot Fårösund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards