Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Nänä jag tänker inte gå upp nu !

Av Hector - 3 augusti 2010 10:30

"Nähä du husse det kan du glömma. Ska du absolut ha upp mig, då ska du vara väldigt intressant."

Ja ungefär så tyckte matte det såg ut som om jag tänkte imorse när husse skulle upp och jobba. Då brukar han ofta ta ut mig och Wille på morgonpromenad, för det brukar behövas. Dessutom blir man ju lite hungrig när man äter kl 20 på kvällen.

Men igår blev det en sådan där dag/kväll som inte är som alla andra. För igår kväll, eller rättare sagt i natt, då var mellanhusse uppe sent och tog med mig och Wille på en sen nattrastning. Då var klockan runt 02.30 ungefär sådär.  Mellanhusse hade nämligen varit uppe och installerat om en del saker på sin dator, för den gjorde visst inte som han tyckte att den skulle. Han gick inte i säng förrän vid 03 tiden då, eftersom det inte var klart tidigare.

Dessutom hade vi ätit middag senare än vanligt, så hungrig var jag inte heller.

Nåväl husse blev väldigt intressant och jag masade mig upp efter mycket om och men, och en massa helst inte. Nu har vi sovot en stund till och det var skönt, för matte har semester och sov till 10 ungefär idag. Då tyckte vi också att det var lagom att gå upp. Vadå matte har semester, klart hon kan sova då om hon vill, bara hon gosar med oss när hon vaknar innan hon stiger upp så är vi nöjda. Det gör hon ju också.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards