Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Sen kvällspromenad !

Av Hector - 9 augusti 2010 23:45

Idag följde matte med på en kvällspromenad. Det var hon, jag och Wille som gjorde sällskap. Husse hade gått och lagt sig, han har ju inte semester.

Vi mötte ett par kompisar på promenanden, eller kanske blivande kompisar ska man säga. Den första vi mötte var en ljusbrun spets som var rätt så skällig, så den fick vi inte hälsa på. Jag skällde tillbaka några gånger, men matte sa till mig att vara tyst, så då var det ju bara till att lyssna. Efter den kom en söt westietjej gående. Den hälsade vi på. Hon var 6 år men gillade att leka. men efter en kort stund skulle hon gå vidare, så då gjorde vi dte vi med, men åt ett annat håll. Plötsligt tvärstannde Wille och bara stod stilla. Jag fattade inget alls för jag såg inget, inte just då. Men snart såg jag vad Wille had efått syn på, en igelkottemamma med två bebisar. De promenerade omkring där i gräset och letade mat troligen. Men när mammam fick syn på oss, då liksom "kurrade" hon till sina barn och så gick de in till en buske och gömde sig där, eller om de bodde där. Undre tiden jag stod och såg på igelkottarna så hade Wille spänt upp sig som värsta hingst (mattes uttryck) för där kom det en tjej gåendes ! En vizsla tjej sa matte att det var. Jag kände på långt håll att hon luktade som en del fläckar Wille och jag hittat under våra promenander. Mne jag fattad einte ett dugg varför han hade anledning att stila upp sig så ????? Men vizslatjejen hon var inte sen att hänga på och hon flörtade hej vilt (mattes uttryck) med Wille. Men hennes matte hade kortat upp hennes koppel mycket, och ännu mer sedan hon fick höra att vi var hanar, som om det skulle spela någon roll ?

Jag föröskte få henne att leka en stund med mig, men hon hade bara ögon för Wille, urtrist för jag var ju leksugen ! Flera gånger föröskte jag men då snäste hon bar åt mig och till slut så övergick jag till att busa och jaga min svans istället och sedan provsmakade jag gräset. Igelkottarna hade ju försvunnit, så dem kunde jag ju inte leka med alls. Till sist så lade jag mig bara en stund ner i gräset - uttråkad. Rätt snart gick vi vidare, men inte förrän vizslatjejen hade kommit en bit bort. Då lyckades jag få Wille att busa med mig en kort stund, men snart så for hans blick iväg till tjejen igen, fast hon var så långt bort nu. Nåväl, väl hemma var det dags att sova.

Wille hade visst lite svårt att somna, han låg och smågnällde lite, tills matte satte sig ner på golvet med honom och gosade en stund med honom och kliade hans mage. Jag fick också vara med och få magen kliad. Det var mysigt. Sedan somande vi allihopa och sov gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards