Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

På resande tass ! - Några bilder också

Av Hector - 26 augusti 2010 23:45

Så var det tydligen då dags att resa. Det var tänkt att Lillhusse och husse och Wille också skulle följa med, men lillhusse blev lite hängig och senare fick han feber berättade husse, så det stannade hemma istället. Då blev det bara jag och matte som reste iväg. Men idag följde både husse och Lillhusse med oss till vänthallen.

Först åkte vi tåg jättelänge, och jag har aldrig åkt tåg förut, så det var lite läskigt till en början, men både matte, husse och lillhusse var ju med, så jag gick ombord jag med. Väl där somnade jag efter en stund på golvet.


  



     


Efter en rätt lång tågresa så gick vi ut ur tåget och jag hittade helt nya gräsmattor att utforska. Det var spännande.


  


Husse och Lillhusse väntade en stund med oss, men sedan gav de sig av hemåt så lillhusse skulle få komma i säng för han var trött. Men idag hade han ingen feber i alla fall.

Matte och jag satt i vänthallen och väntade en lång stund, och jag åt min middag där i vänthallen. Det smakade gott.


  


Sedan fick jag smaka mattes kanelbulle och även hennes varmkorv. Jag drack lite vatten, men var inte så särskilt törstig.

Vi hade varit ute i god tid för matte ville ha det så, så att jag skulle vänja mig och kunna ta det lugnt.


  


Så småningom var det dags att resa sig och "checka in" sa matte. Vi lämnade ifrån oss min koja, jag var lite orolig då över att den skulle komma bort, men det var visst inte matte så jag fick väl lita på henne. Sedan återstod lite mer väntan. Snart började det kom fler hundar, och jag ville gärna hälsa på dem, men det ville inte matte och deras mattar. Så jag fick nöja mig med att se på dem och pratat lite med dem. Så såg vi vår båt komma in i hamn, fast det var nog mest matte som tyckte det var spännande.


  


Det kom fler och fler människor och till sist blev det rätt trångt, men matte såg till att ingen stod för nära mig och att jag skulle ha plats att sitta på utan att känna mig inträngd på ngt sätt. Det var så skönt. Vid ett tillfälle när det började närma sig insläpp till båten, ja vi skulle åka båt, då kom ett par med barnvagn väldigt nära oss. Matte vände sig bara vänligt om till dem och sa

"Jag har en lite hundvalp här, så kan ni vara snälla och flytta er barnvagn lite tillbaka."

"OJ sa de javisst kan vi det, svarade de".

Sedan började de prata med matte och hälsade på mig. Visst kunde matte ha lyft upp mig, men jag vill ju helst vara på golvet och skulle nog ha tyckt det var jobbigare att sitta i mattes famn, för jag är ju ändå rätt stor nu, faktiskt 6 månader.


  


Sedan gick vi ombord på båten. Det var konstigt golv vi gick på, och det gungade lite under tassarna, men det var väldigt spännande och jag ville gärna kika ut genom fönsterrutorna utmed gången. Matte lät mig göra det. Det var spännande må ni tro !!

Väl ombord på båten så gick vi till hundsalongen. Där stannade vi nästan hela resan, som enligt matte tog 3 timmar. Jag måste ju bara kolla in alla hundar som också nu var ombord. Så flera gånger kikade jag under sätet för att se evm som satt där bakom. Men jag fick inte åla mig alltför långt in under sätet för då sa matte till mig. Både den matten bakom och framför oss sa att de hade arga hundar, men jag såg ju på dem att de var rädda och osäkra så jag ville bara prata lite med dem och se så de kanske lugnade ner sig lite.


  


Annars så sov jag mesta tiden, ja i alla fall när jag insett att även här var det inte tillåtet att leka med alla andra hundar, och det var många kan jag säga.


       


När vi åkt båt en bra stund tog matte med mig upp på övre däck. Där var det både läskigt och spännande att gå. Jag var väldigt nyfiken på det golvet vi gick på och jag gillade att kunna kika ut genom staketet på vattnet som forsade fram där nedanför båten utmed båtens sidor.


    



     

  




  


När vi kom in igen var jag rätt trött så jag lade mig att sova en stund till. Men först fick jag en smörgås med korv av matte, den hade hon gjort i ordning hemma och tagit med sig till mig.


   



     


Nästa gång jag vaknade så var vi framme i Visby, så gick vi först för att hämta ut vårt bagage, och min koja kom den med ! Vad skönt.

  


Vi möttes av Carrie och morr morr. Jag blev jätteglad, äntligen någon att leka med, men först måste jag på toa.

Carrie och jag lekte en stund innan vi till sist åkte till vårt nya tillfälliga hem.

  


     


Där fick jag installera mig i lugn och ro och nosa omkring en stund, fast klockan var långt över tolv på natten. Vi bodde i ett jättefint hus. Det här är kök/Vardagsrum/ena sovrummet.


  


Här sov matte och morr morr.


  


Sedan ville jag gå och sova och kröp in i kojan. Matte stängde den för natten och sedan sov vi, och jag sov jättegott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards