Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Vilken dag ! - Bilder

Av Hector - 28 augusti 2010 16:15

Ja jisses vilken dag det blev idag. Vi börjar med själv utställningen.

Vid 9 tiden åkte vi iväg. Väl framme vard et en veterinär som kände lite på mig och tittade på mig. Sedan fick matte en stämpel på min n ummerlapp.

Vi installerade oss vid vår ring och sedan tog matte med mig på en promenand så att jag skulle få se mig omkring, vänja mig lite och kolla läget, som hon sa. Det var jättespännnade. En massa hundar skällde eller ville leka med mig.

Så småningom var det vår tur att gå in i ringen. Då fick jag mitt utställningskoppel på mig, det är vackert blått och genast förstod jag att nu skulle här showas. Så blev det. Det var Aylens matte som visade mig och domaren gillade mig visst jättemycket för han lekte lite med mig och skojade.


Först fick jag röra mig ett par varv och sedan ställdes jag upp på ett litet bord. Det var lite rangligt, men efter att domaren själv sett till att placera det bra på marken så kunde jag stå på det och han kände igenom mig.


   



          


När han var nöjd fick vi röra på oss lite till, och sedan gav han mig en fin rosett, och sen fick jag två till.

Dagens kritik löd som följer :


"Very pleasing 6 months old male. Good head and expression which is enchanted by the correct use of his ears. Good legs, strong bone, good topline, pleasing hindquarters. Moves very well."


Aylens matte blev jätteglad och tyckte jag varit jätteduktig, men matte hon blev ännu gladare och lät mig leka en stund med en av mina fina rosetter. Vet ni jag fick en 1a, ett HP och jag blev BIR valp. Jag blev bästa valpen i min ras alltså. Det var jätteskoj. Visserligen var det bara jag, men domaren tyckte jag var värd att bli BIR så då blev jag det. Även om matte visste att hon hade en mysig och fin  hund så visste även domaren det nu.


     



Sedan var det Aylens tur. Hon skötte sig som värsta stiliga lady i ringen, hon har ställts ut några gånger ju, så hon kan det där nu. Hon fick också flera rosetter, en av dem var vackert blågul och betydde CERT. Gissa om Aylens matte blev glad ! Hon lyfte upp Aylen jättehögt i luften och sedan pussade hon henne, precis som matte pussat och kramat om mig när jag var klar i ringen.


  


Carrie skulle inte ställas ut förrän i morgon men hon var med alla fall och fick se sig omkring lite. Nu var det klart för ett tag framåt. Vi inväntade finalerna i stora ringen och medan åt vi mat och fikade. Matte och jag delade på en grillkorv med bröd vi. Jättegott.

I stora ringen var det ungefär 30 valpar som skulle tävla om utställningens bästa valp, och det är ju rätt många det.

Här är två av mina konkurrenter. Den ena är en creméfärgad Chow Chow, och den andra är en Rudihund tror jag - en springer spaniel. Kolla hans steg det du !

Men ingen av de här gick vidare de heller, men de var riktigt roliga att leka med !


    


       


Men jag var jätteglad och tyckte det var skojigt med så många valpar och ville helst busa hela tiden. Det var flera som hade roligt åt mina bus, speciellt medan vi väntade i uppsamlingsringen.

Men Jag skärpte till mig och kom in i stora ringen med fart !

Jag kom ju inte bland de som domaren valde ut till finalen, men vad gjorde det ? Jag hade ju jätteskoj !


  


  

 
 
Aamor

Aamor

1 september 2010 06:36

Grattis Hector!
Inte illa alls, superbra gjort.
Det är lite läskigt men du kommer att vänja dig.
Det värsta tyckte jag var när andra hundar gick bakom mig och så fick jag inte leka med dom där i ringen, vilka idéer människorna har!

Ciao

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards