Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Utställning - Gotland igen ! - Bilder

Av Hector - 29 augusti 2010 10:00

Dags för att charma en till domare idag låter det som. Spänannde ska det bli.

Vi åkte iväg till utställningen jättetidigt, för jag hade startnummer 1 i min ring och då måste jag vara på plats minst en 30 minuter innan så att veterinären hinner kolla mig om han vill det.


Dagens domare var en äldre kvinna från skåne.

Även idag visades jag av Aylens matte. Hon var på lite bushumör idag, så vi satsade på att charma även den här domaren så mycket vi kunde. Och vi lyckades, för även idag blev det en 1a, ett HP och en BIR rosett till mig. Alltså gillade även den här domaren mig.


      


Jag blev jätteglad och matte blev jätteglad. Jag fick en halv varmkorv även idag. Sedan fick jag också en liten kanelbulle och hundgodis i mängder.


Dagens kritik löd som följer :


"Rejäl maskulin hane med huvud i god utveckling. Korrekta ögon och öron. Kunde vara ngt kraftigare i hakan. Bra hals och rygg. Tillräckligt förbröst för åldern. Korrekta framben, aning knappa vinklar bak. Rör sig trevligt, ännu lite hög svansföring."

 

Tja det låter väl inte så dumt det heller ?


 
 
Rudi

Rudi

29 augusti 2010 09:51

Men vilket äventyr du är på då! Lycka till och så vill vi se massa foton sen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Myrra

30 augusti 2010 21:14

Aha, så det är till Gotland kosan styrdes! Hört om många vovvar som varit där i helgen och charmat domare! Spännande och lite pirrigt kan jag tro att det var.

 
Ludde

Ludde

30 augusti 2010 23:07

Hoppas du lyckades med charmningen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

1 september 2010 06:38

Grattis igen, bra gjort!

Ciao

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards