Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Kvällspromenad och "Komonster" - Bilder

Av Hector - 29 augusti 2010 18:00

Matte och jag tog en skön promenad nu på kvällen. Det var så tyst och lugnt och det kändes väldigt avspänt nu när allt utställningsståhej var avklarat. Matte behövde nog varva ner lite efter all spänning hon med så det blev en lång promenad på nästan 1 timme. Jag fick hoppa och busa i allt långt gräs och sedan sprang jag och busade lite med matte också.


  


Men så plötsligt märkte jag att matte var på väg mot ett håll där det gällde att hålla sig på helspänn, nämligen förbi en hage med en massa fyrbenta djur i. Jag såg dem redan på långt håll och sträckte på mig för att se bättre.


  


Gissa vad som stod därborta på andra sidan vägen (håll för ögonen nu Sigge), där var det ett helt gäng med kossor, både stora och små. Jag blev fruktansvärt nyfiken på dem för jag hade ju hört Sigge berätta om Komonster och nu såg jag dem med egna ögon. Men inte var de alltför läskiga tyckte jag. Visst skällde jag ut dem en del, men när matte sagt till mig att vara tyst så tystnade jag. I alla fall tills hela flocken började röra sig mot staketet. De var fruktansvärt nyfikna och sträckte på sig för att se bättre. Sedan stod matte och jag en lång stund och tittade på dem.


  


        


När jag så insåg att de var helt ofarliga, ja i all fall så här på andra sidan staketet, då lade jag mig ner och höll ett vakande öga på dem.


  


Jag har ju träffat sådan här en gång förut, men då var där bara en och det var nästan hemma.

matte gick fram och klappade en av dem på mulen och den pussade på henne. Jag stod strax nedanför och höll ett öga på dem. Kom de för nära då skällde jag på dem. Men för det mesta var jag tyst och bara tittade på dem. De var riktigt stora, men verkade rätt snälla. En av kalvarna var jättesöt och kom nästan ända fram och nosade på mig. Mne han var lite osäker så han backade ett par steg när jag rörde mig.


  


Visst är han söt. Det tyckte matte i alla fall.


Så småningom gick vi vidare på vår promenad. Vi tog en väg in i skogen och där fick jag springa lös en liten stund. Matte hade lite godis med sig så jag kom ju när hon ropade på mig.

När vi så kom hem var det dags att äta middag. Sedan bestod resten av kvällen mest till att packa inför hemresan imorgon och städa undan efter oss.

Innan sovdags gick jag och matte ut tillsammans med Aylen och hennes matte. Vi busade lite på gräsmattan och det var skojigt.

Sedan gick vi och lade oss väldigt tidigt, ja faktiskt medan det var ljust. För vi sklulle gå upp strax före 04.00 imorgon bitti för att hinna bli klara och vara vid båten senast 06.00

Klockan 07.05 skulle båten avgå mot fastlandet.



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards