Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

På väg hem ! - Mera bilder

Av Hector - 30 augusti 2010 12:45

Klockan 03.50 gick matte och jag upp idag. 07.05 skulle båten gå hem för senast 1 timme innan båten gick skulle vi vara där.

Vi hade lagt oss tidigt och jag tyckte det var alldeles bak och fram, för vi gick i säng när det var ljust ute, men gick upp när det var mörkt.

Strax efter 04.00 fick jag en morgonpromenad. Vid 04.30 åt jag frukost, ja det gick fakitskt bra det med. Rastningen innan vi skulle åka blev rätt spännande för matte, för hon stannade och såg på ett åskväder som drog fram utmed fastlandets östkust. Hos oss var det stjärnklart och 5 grader varmt, men vid fastlandet var det troligen varmare, spöregn och uppenbarligen åska också.

Snart var det så dags att ge sig av. Väl framme vid hamnen så fick vi vänta en bra stund innan vi kom ombord.

När vi installerat oss och båten börjat gå mot fastlandet, då gick matte och handlade frukost till sig och de övriga i vårt sällskap. Det serverades färdiga frukostbrickor med en massa gott på. Matte orkade inte äta upp allt utan delade frikostigt med sig till mig. Och jag åt med god aptit.

En muffin som matte hade köpt blev Aylen jättesugen på och satt och såg på den en lång stund innan hon förstod att den inte var ämnad till henne.


  


Jag försökte då och då få fart på Aylen, men som den diva hon är så hade hon ingen direkt lust att leka vid 07 tiden på morgonen. Men sådär vid 9 tiden då piggnade hon till och vi busade en del.



   


       



Carrie hon var trött så hon sov nästan hela tiden. 


  


Men jag och Aylen vi busade en del, och mittemot oss så satt det en ung blandrashane som kanske hade velat leka med oss. Han såg ut att vara lite rädd för att resa med båten.


   


Jag kröp försiktigt fram mot honom och pussade honom nästan på tassen, men matte hindrade mig.

Istället fick jag hålla mig till Aylen och så Carrie förstås, som bara sov nästan hela tiden.


 


När vi så började närma oss hamnen på fastlandet då tog matte med mig på en promenad på däck. Morr morr och Carrie gjorde oss sällskap.

Det var skönt att komma ut en stund och det blåste friskt. Matte var väldigt tyst för hon mådde inget vidare, hon hade ont i magen och kände sig lite illamående och hängig. Men så fort hon kom upp på däck och fick frisk luft så piggnade hon till. Vi gick en runda också för det var skönt att röra på sig lite.



Väl i hamn så bar det av hemåt. Det skulle bli skönt att komma hem nu, efter den här intensiva helgen. Gissa om vi var trötta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards