Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Hector - 2 juni 2010 14:30

Idag tog matte med mig och Wille på promenad samtidigt. Vi gick en rätt lång runda fast det var varmt ute. En härlig skogsstig där det luktade en massa spännande saker. Wille och jag busade som vanligt medan vi promenerade tills matte sa till oss att lugn ner oss. Då gick vi ordentligt, i alla fall för en stund. Ibland gick jag före Wille, och ibland tvärtom. Vid ett par tillfällen när Wille hade bråttom så bet han mig i svanse för att jag skulle skynda på lite.

När Wille nästa gång gick framför mig, då tog jag tag i hans svans och höll i. Sedan fick han liksom bogsera mig om han ville gå fortatre så hade han mig i släptåg, hängandes i svansen. Det gillade han inte alls utan vände sig flera gånger ojm för att liksom schasa bort mig från svanse sin. När jag till sist bestämde mig för att släppa svansen, då hade jag hittat en intressant doft som jag bara MÅSTE undersöka. Matte hon bara skrattade hon. Jag strosade runt och ville se vart doften var för något och avbröts när det plötsligt gjorde jätteont i mitt öra. Jag pep till ordentligt och tvärstannade. Mitt koppel hade trasslat in sig i en taggbuske och en tagg hade stuckit mig i örat. Det gjorde ont. Wille kom fram på en gång och pussade på mig och mitt öra, och då kändes det lite bättre. Matte hon satte sig ner och undersökte mitt öra och då kröp jag upp i hennes knä. Wille var där han med och ville pussa och trösta mig. När matte trasslat ut mig och örat kändes bättre då gick vi vidare.

Efter en stund var vi ute ur skogen och framme vid en lite äng. På den ängen var det härligt grönt gräs, och jag hade helst velat vara lös och fått springa omkring där utan koppel och busa. Men det fick jag inte, och inte Wille heller. Vi fortsatte över ängen och uppför en lång backe. Den var jättejobbig och jag blev trött fort och ville vila. Matte hade inget emot det så vi vilade en stund innan vi gick vidare. Dessutom var det lite skuggigt där så det kändes svalt och skönt. Sedan fortsatte vi hemåt, och väl hemma hade jag inte tid att vänta på att matte skulle ta av mig kopplet, jag var jättetörstig och Wille med tydligen, för matte fick fylla på våra vattenburkar två gånger. Nu är de inte så stora, men ändå.

Sedan var det en sovpaus som gällde. Inomhus, eller halvägs ut på balkongen, där var det ju svalt och skönt.


  

Av Hector - 2 juni 2010 13:00

Idag tyckte tydligen matte att vi gjort för lite nyttiga saker så hon gjorde en lite övning med både mig och Wille, fast vi var helt oförberedda så gick det jättebra.

Vi höll på att busa en massa med en av pipleksakerna medan matte åt frukost, trodde vi. Efter en stund så var det så tyst där ute så vi gjorde sällskap ut i köket för att se om ngt spännande hände. Jag hann inte mer än in i köket, så kände jag en intressant lukt, någonstans. Det luktade godis ! Matte satt som vanligt bara på stolen och läste och åt frukost. Jag satte ner nosen i golvet och började leta mig mot det där som luktade så gott. Wille var precis påväg att hälsa på matte, när han tvärstannade och satte enr nosen strax bredvid min vattenburk. Där hittade han ngt att äta. Jag tänkte precis gå dit jag med, när jag kände i nosen att jag var jättenära godiset. DÄR var det ! Jag slukade det fort som sjutton. Men doften fanns kvar så jag fortsatte elta i en väldans fart. DÄR var det en till, och en till. En till hittade jag men den var svåråtkomlig för den låg inbäddad i en handduk. Nosen min for som en dammsugare över golvet, och Wille och jag krockade nästan i ivern att leta godis ! Det var jätteskojigt !!!!

Strax därpå reste sig matte för hon hade ätit klart och gick in i vardagsrummet. Wille och jag var upptagna av att leta godis så vi brydde oss inte om att följa med ! Men efter en stund så förstod vi att godiset var slut, och gick in till matte. Då hindrades jag av en doft av godis igen, men vart var den ? Jag sniffade runt runt och letade, nedrans Wille hann före. Men fler godisdofter kom till min nos och där hittde jag en, och en till och ännu en. Jag är helt säker på att de inte fanns där när vi busade här inne, så hur hade de hamnat här nu ????

Matte ville tydligen hämta mer kaffe och reste sig därför och gick ut i köket. Wille följde efter. Han trodde visst att han skulle få godis av matte han. Men tji vad han bedrog sig. När han insåg det så kom han tillbaka till mig där jag hade fortsatt leta godis. Matte hämtade sitt kaffe och det dröjde en stund så jag gick ut och kollade vad hon höll på med, då satt hon vid köksbordet igen, och samtidigt som jag märkte det så kände jag mer godis lukt från mina tassar. När jag såg efter då fanns det godis där strax bredvid dem. Så var letandet igång igen. Sedan skulle jag hämta en av leksakerna, men glömde den snabbt för där luktade det också godis. AHA under tofsarna på leksaken låg de.

Men nu var det nog slut på godiset, för hur jag än sniffade så fanns där inget som tydde på att något godis var kvarglömt. Matte hon bara skrattade hon och satte sig sedan i soffan en stund.




  

Av Hector - 2 juni 2010 11:00

Äntligen är det min tur att berätta vad skoj jag hittat på idag !

Husse tog oss med på promenad i morse, för matte sov. Sedan lade sig Wille att sova nedanför mattes säng. Jag väntade tills han också somnat, då smög jag fram till min favvoplats, vid dörren där det ligger en jättespännande sak jag brukar leka med ibland. Jag hade ju ingen lust att sova just nu, för jag var på bushumör. Sedan började dte klia i tänderna på att få sätta dem i den här kul sladden som ringlar omkring som en annan orm. I lugn och ro låg jag och tuggade på den, när det plötsligt liksom stack till i munnen. Jag pep till och släppte den genast helt överraskad, "Kunde den bitas ? ".

Det har den aldrig gjort förut, så jag måste ju testa en gång till just därför. Jodå, när jag tuggade på den på ett visst sätt, då stacks det i munnen och jag pep till igen. Nu hade Wille vaknat och matte med. Jag släppte den genast och gick fram för att säga gomorron till matte.

Matte hälsade på mig som vanligt och sen gick hon upp. När hon efter frukost och promenad satte sig med mig vid datoren då kom hon tydligen inte ut på internet. Hon kollade alla tänkbara ställen där det kunde ha lossnat. Men allt satt tydligen som det skulle. Jag trodde hon ville leka jag när hon kröp omkring på knä och ko9llade sladdar så jag började busade med henne.

För att busa lite mer så hämtade jag den där saken som bet mig till matte. Men den kom inte med mig ordentligt så jag försökte dra lite i den för jag ville visa matte vad jag hittat. Hon kom och så sa hon : "Loss, spotta ut den där Hector ! ".

Jag blev förvånad, men gjorde som hon sa.

Så tittade hon noga på den en bra stund, och sa sedan :

"Där har vi förklaringen troligen". Du har ätit på min Internetkabel din rackarns byracka". Jag bara viftade på svansen jag för hon blev visst glad över min "present" lät så skojig.


  

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards