Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Hector - 10 juni 2010 10:30

Nu har matte och jag varit ute på en skön förmiddagspromenad. Vi träffade inte på några hundar, men jag såg en fågel som jag ville springa efter när den flög iväg, men kopplet hindrade mig den här gången, och tur var väl det för precis brevid där vi gick var det en rätt stor väg, där ska man inte vara lös har jag förstått för bilarna kör fort.

Sedan fortsatte vi vår promenad till en äng, där fick jag däremot springa lös och busa en stund. Det var jätteskojigt. Matte hade min pipis med sig, så vi busade lite med den en stund. Först pep hon med den, sedan kastade hon iväg den, och jag sprang efter. När jag sedan kom tillbaka med den till matte - då fick jag godis ! Det var ju jätteskoj. Så fortsatte matte en stund och kul hade jag. Sedan fick jag gå bredvid matte - i koppel -  och se på henne och vänta på att hon skulle kasta pipisen. När jag gått fint bredvid henne en stund, fick jag levergodis och sedan släppte hon mig lös igen och kastade iväg pipisen och så fortsatte vi.

Kamera - näe det hade hon nog inte en tanke på. Men det kommer bilder vid annat tillfälle har hon lovat mig i alla fall.

Nu har vi kommit hem, och matte begav sig ut en sväng med Wille. De var borta en stund, men när de kom tillbaka blev jag jätteglad. Så glad att jag tog en av, mattes gympaskor och bar på. Men se det fick jag inte alls. Det var bara att lämna ifrån sig den, då fick jag en massa glada beröm av matte. Tänk att hon kan bli så glad bara för att jag INTE bär hennes skor ?

Av Hector - 10 juni 2010 09:15

Igår orkade jag inte blogga för jag mådde illa och kräktes flera gånger. Inte ville jag äta heller, hade absolut ingen aptit.

Husse påstod att det var för att jag tuggat sönder och ätit en bit av en disktrasa som jag hittat på golvet. Han påstod att det nog var en massa "snuskeluskbaskelusker" i den.

Matte hade missat den när hon gick igenom och plockade undan "olämpliga" saker innan hon gick till jobbet, för den låg liksom under ett bord med hjul på där husse brukar ha sin dator. Inte för att vi var ensamma särskilt länge, bara någon timme, men tråkigt är det ju i alla fall, och det sägs ju att man får inte roligare än man gör sig. Hur som helst så var matte jätteorolig för mig och tog upp mig i sitt knä när hon kom hem från jobbet, kände och klämde mig på magen och sån't där. Själv tyckte jag bara det var så mysigt att vara i mattes knä, så jag kan nog "må dåligt" några gånger till. Inte för att jag aldrig sitter i knäet, men ibland vill man ju ha lite mer, eller hur.

Wille ville ju också vara med, men matte bara hänvisade honom till husse tills hon "undersökt" mig klart. Då fick han också sitta i knäet, så till sist satt vi båda två i mattes knä där hon satt på golvet, och sedan kom husse och frågade lite skämtsamt om det fanns plats för en till - honom. Då skrattade matte bara och reste på sig. De tog en promenad med oss och sedan sov jag en stund.

Runt 01.30 var matte så lugn, då hade hennes oro minskat vad gäller mig, för då hade jag t o m ätit lite mat, så först då kunde hon gå och sova.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards