Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Hector - 23 juni 2010 20:30

Ja ikväll badade jag för första gången i mitt liv i en sjö. Det var skönt i vattnet, men jag var lite osäker också så då var det skönt att matte stödde mig under magen. Fast matte hade ju godis med sig, så då var det ju inte så farligt att bada. Det var alldeles folktomt vid sjön, bara några som rodde en bit ut i vattnet. Jodå kameran var med, får se om matte hinner få upp bilderna ikväll, annars kommer de imorgon.



      


      


Av Hector - 23 juni 2010 17:39

Nu har jag varit ute en kort sväng till med matte. Den här gången var det rätt lugnt på promenaden, ja bortsett från en duva som jag blev nyfiken på då förstås. Däremot i gräset fanns det en massa spännande dofter som jag bara måste studera närmare innan vi gick vidare. Så det var inte bara en gång som matte fick stanna för att jag skulle kolla alla lukterna. Men så småningom när vi inte kom så långt, bara någon meter i taget, så sa matte till att nu går vi och då följde jag med förstås. Stannade jag så gick matte vidare, och då var det inte ens tal om att stanna en gång till.

Matte hade kameran med sig och det blev en del bilder.



        


      




Lite senare i kväll lär ni få veta hur det gick med badandet !

Av Hector - 23 juni 2010 15:34

Idag tog matte ut mig på en skön eftermiddagspromenad. Det var nu alldeles lagom svalt ute och det fanns en massa spännande att upptäcka.

Vi mötte en Am Cocker flicka som var 6 år och hon skällde mest så våra mattar tyckte inte vi skulle hälsa. Sedan såg jag grannens barn bada i en pool och då blev jag lite nyfiken på vad det var. Men matte tillät mig inte att studera dem närmare än på ett behörigt avstånd. Dock sa deras mamma att jag fick komma närmare om vi ville, men matte ville inte, så vår promenad fortsatte.

Av Hector - 23 juni 2010 12:00

Jo det är hon allt. För idag hittade hon på någon ny lek för mig och Wille. Jag tror jag döper den till "Gömma Godissäcken". Det var nämligen så att när Lillhusse åkte iväg till stugan med farmor och farfar, då hade vi lite långtråkigt. Så matte kom på den här nya leken. Hon gömde godis i vår tomma hundmatssäck som låg på golvet, och tanken var ju att vi skulle krypa in i den, men lite tveksam till en början är jag allt mot sådana nymodigheter, men sen så vågade jag testa den. Det var inte alls så farligt för jag fick gott om plats i säcken, ja till och med så jag i viss mån kunde vända mig om och gå framlänges ut, om jag "knycklade ihop mig" lite extra mycket i vändningen. Fast matte ville helst inte att jag skulle vända mig om och krypa ut, hon tyckte jag skulle backa.

Matte gömde massor av godis i den säcken, och fyllde på vartefter, och Wille blev allt bra nyfiken han med. Men han vågade inte riktigt gå in i den till en början. Men sedan blev han modigare och provade, och upptäckte att det faktiskt var både gott och skojigt. Men då fick inte jag vara med för matte föste liksom undan mig för att ge Wille en juste chans att testa. Inte för att det gjorde så mycket, men jag fick i alla fall lov att vänta en stund innan jag kunde fortsätta hämta godiset i säcken.

Jag sprang in och ut i säcken som om jag aldrig gjort annat.



       


        


 


     

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards