Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Hector - 3 juni 2010 22:51

Husse och jag tog en kvällspromenad nu ikväll. Men den blev rätt kort för det regnade ute. Matte tyckte himlen var fin så hon passade på att följa med oss ut och ta kort på den innan det värsta regnet kom.






Sedan fortsatte husse och jag vår promenad på egen hand. Det var inte mycket folk eller hundar ute nu. Kanske för att de inte gillar regnet ? Men själv brydde jag mig inte särskilt mycket om det. När vi kom in igen efter promenaden så busade jag och Wille ett tag, tills matte sa att nu fick vi lugn ner oss, för nu var det sovdags - för alla.


  

Av Hector - 3 juni 2010 11:00

Matte gick för att hämta kaffe och då fick jag ett ryck och bara ville busa. Jag började först dra matte i byxbenet, men det fick jag inte. Jag provade igen när hon gick, men då fick jag bassning. Efter en stund vände jag mig till Wille istället och hängde honom i halskinnet. Han bara stod still och jag hade ett jättebra grepp, när Wille plötsligt vänder sig mot mig och biter mig i benet. Jag kom av mig och släppte taget i rena överraskningen. Men sedan tog jag med mig Wille i buset igen och nu sprang vi fort runt runt när vi jagade varandra. Wille sprang före och jag efter. Ibland tvärvände han och jag fick bromsa lite för att kunna vända snabbt. Här ruggigt snabb på vändningar alltså. Till sist orkade vi helt enkelt inte busa mer utan lade oss helt slut och somnande, båda två.


  

Av Hector - 3 juni 2010 10:15

Matte och jag tog en förmiddagspromenad och har precis kommit in från den nu. Det var skönt ute och jag hade en matte med mig idag som inte jäktade fram utan kunde vänta lite tills jag nosat färdigt på ALLA ställen jag ville nosa på.

Vi mötte en enda människa på promenanden, och han ville gärna hälsa på mig, och det är klart han fick. Jag gillar ju alla som vill hälsa. Sen gick vi vidare.

Jag försökte smita under ett par buskar för att söka skugga, men det fick jag inte för matte. Jag hittade en del maskrosor som jag ville äta men matte tyckte inte det var någon bra ide, så det var bara att spotta ut dem. Sedan provsmakade jag några kvistar från buskarna vi gick förbi, men de fick jag inte heller tugga på. Dumma matte. När vi så småningom kom hem igen, då busade jag en massa med Wille som var på riktigt bushumör idag, men först tog matte ut honom en sväng.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards