Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Hector - 28 juni 2010 22:00

Idag kom husse och hämtade mig och Hector när han var på väg hem från jobbet. Sedan åkte vi och handlade mat till oss killar, för vår var slut, nästan i alla fall. När det var gjort fortsatte vi med bilen till samma ställe som vi var på studentfest på för några veckor sedan. Där hittade vi mellanhusse !

Åh vad glada vi blev, för han har varit borta i flera veckor ju. Nu äntligen skulle han följa med hem igen. Jag pussade, slickade honom, gosade med honom och pep av glädje när jag träffade honom. När han hälsat på oss ordentligt, då gick han ut för att se vår nya bil, som vi gärna visade honom. Vi har ju fått en egen salong i den. Där får vi gott om plats och det är svalt och skönt. Dessutom behöver jag inte stå på bakbenen för att se ut, det räcker med att jag sätter mig upp så ser jag bra ut.

Sen när det var klart då gick vi in igen till folket som bodde här och tog en fika eller två. Jadå, vi smakade på vi med.

Senare åkte vi hem, trodde jag, men det visade sig att vi åkte och hämtade matte från jobbet. Det var skoj att träffa henne igen, även om det inte var så länge sedan. När vi väl var hemma då var vi jättehungriga och då blev det middag till oss, med grillad korv i. Gott gott.

Nu ska jag sova en stund innan vi tar en sen kvällspromenad.

Av Hector - 28 juni 2010 12:30

Idag fyller Wille 1 år och redan igår firade vi honom, men även idag blir det fira av. I alla fall om matte får bestämma.

Det gjorde hon, för dagen började med en god leverpastejsmacka till frukost, både för mig och Wille.

Sen blev det några sköna promenader med matte, innan det var dags för nästa aktivitet, godisletartajm.

Den här gången gömde inte matte godisar på särskilt lätta platser, nej hon gömde dem under två burklock och under en genomskinlig plast burk. Jag puttade och puttade och puttade runt det däringa locklet, men inte kom det något godis ut inte. Sedan efter att ha puttat löocket runt halva lägenheten, kändes det som i alla fall, då såg jag hur Wille gjorde. Han tog tag i locket med tänderna och lyfte på det. Snabbt som ögat var jag där och tog godiset, medan Wille såg allmänt konfunderad ut.


     


Nästa gång då hann jag inte för då var han snabbare än jag, så också de andra gångeran. Så jag återgick till att försöka få ut mitt eget godis ur "mitt" lock. Men det var svårt, för även om jag hade ett litet lock, så var inte min mun så jättestor att den kunde få ett bra tag om locket, så jag nöjde mig med att ta i ena kanten och vända på locket, för att få godiset.


  


När sen den genomskinliga plastburken kom fram med godis inunder, då blev det lättare för mig, men svårare för Wille. Jag lade bara tassen på kanten av den burken, så välte den upp, och jag fick tag i godiset.



Wille däremot han försökte först att ta godiset genom burken, den var ju genomskinlig, sedan tittade han på mig ett tag innan han började göra likadant. Då fick även han fram godiset.


  

Titta här nu Wille så ska jag visa dig hur man gör........


Så höll vi på tills godiset inte fylldes på längre. Då gick vi och vilade en stund. Det var tröttsamt att tänka.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards