Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Hector - 11 juni 2010 22:06

Matte och jag har precis kommit in från vår kvällspromenad. Det var skönt ute och matte och jag tog en lagom lång promenad. Strax innan vi gick ut, hade Wille kommit in från sin kvällspromenad. Jag ville nosa och springa överallt, men dte var inte tillåtet. Tre gånger försökte jag stoppa in ett ekollon i munnen, men matte såg det varenda gång och sa "Spotta Ut". Hon lät bestämd så det var bäst att lyssna för då fick jag en levergodis istället. Den var ju mycket godare.

Jag testade en fimp också, även om det var länge sedan sist jag testade en, men den här gången lät matte nästan arg, så den fimpen åkte ut illa kvickt. Dumt försöka smyga. Vår promenad fortsatte och vi såg ett antal sniglar utmed vår promenad, ja ni vet sådan där slöa saker som jämt gömmer sig i sina hus när man kommer för nära.

När vi började gå hemåt så ville matte att jag endast skulle springa bredvid henne inte galoppera eller hoppa fram som jag brukar göra när jag har bråttom. Men vad jobbigt det var. Men matte uppmuntrade mig, och för varje sträcka jag sprang "fint" så fick jag godis. Rätt kul att se vad man får godis för att göra.

Av Hector - 11 juni 2010 19:18

Nyss kom husse, jag och Lillhusse hem från hans kompisar där han varit på kalas. Där fanns en hel massa baran att hälsa på. Det var lite roligt.

Nu ska vi snart äta middag.

Av Hector - 11 juni 2010 17:21

Ja det är just vad det är idag. Det bara regnar och regnar, hela tiden verkar det som. Matte har nyligen varit ute med mig på en rastningspromenad, men nu vill jag inte gå ut på bra länge.

Av Hector - 11 juni 2010 14:00

Nyss har matte och jag kommit in från en eftermiddagspromenad, och då var det uppehåll. Sedan gick hon ut med Wille en stund. När vi båda var rastade så åkte matte iväg själv en stund, och kom tillbaka med Lillhusse.

Så idag var vi ensamma en liten stund igen jag och Wille.

Jag började krafsa på tapeten igen, och Wille tuggade, för ingen av oss hade lust att tugga på tuggbenet. Så Wille hjälpte ju till han med.

När matte kom hem, blev hon inte glad på oss, tror jag, men hon sa inte så mycket hon bara ignorerade oss. Hon pratade varken med mig eller Wille, och inte gick vi ut på promenad som vi brukar heller. Visserligen hade vi bara varit ensamma en halvtimme, så nödig var ju ingen av oss, men ut är det alltid roligt att gå ju. Men matte hon bara tittade på tapeten och sedan ignorerade hon mig och Wille totalt och gick och satte sig med en kopp kaffe vid datorn. Jag blev väldigt konfunderad och försökte fjäska lite extra. Men inte märkte hon något inte. Det var ju inte särskilt skojigt.

Av Hector - 11 juni 2010 08:45

Har ni sovit gott ? Det har jag. Matte väckte mig vid ett par tillfällen för jag skällde i sömnen påstod hon. Det har inte jag något minne av.

Nu har husse varit ute på morogn promenad med oss, men det var urtrist för det bara regnar och är jätteblött ute. Inte mötte vi några intressanta kompisar heller.

Nu har vi busat en stund jag och Wille, så nu ska jag nog slumra en stund innan det är dags för nästa bus.


Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards