Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Hector - 17 juni 2010 22:45

Jag tog med husse jag på en kvällspromenad. Han har ju suttit rätt så stilla under hela dagen, så jag tyckte han skulle göra mig sällskap. Husse tog med sig kopplet, men brydde sig inte om att ta på mig det. Istället tog vi en promenad utan koppel och det är ju mycket roligare för då får jag gå och nosa som jag vill lite, bara jag har koll på husse annars tappar jag ju bort honom och det är inte skojigt ska ni veta. Det var skönt ute, så jag hade ingen brådska in precis och inte husse heller. Vi gick och strosade lite här och där och jag luktade på en del intressanta fläckar. Kollade Leversnittsgräset lite också, men där fanns ingen godis kvar nu. Efter ett bra tag vände vi hemåt och väl hemma så var det Willes tur att gå ut, men han tog med sig matte ut han.

Av Hector - 17 juni 2010 11:50

Ja tänk vad tiden går tänkte jag, när matte nyss konstaterade att jag blir 4 månader om ett par dagar. Nu har jag bott här i snart två månder och det har hänt jättemycket på den tiden.

Sedan fyller Wille 1 år den 28 Juni. Får se vad matte hittar på tills dess !

Av Hector - 17 juni 2010 10:15

När matte ätit frukost och druckit sitt kaffe, så gick vi ut på en promenad hon och jag. Vi tog en sväng förbi den här speciella gräslätten där vi hittade leversnittar för ett tag sedan. Rudi trodde det kunde vara en sällsynt form av leversnittsgräs, och tyckte vi skulle vara rädda om den och ta hand om den väl.

Så nu tyckte jag att matte kunde följa med mig och titta till den, så behövde inte Wille det. Mycket riktigt, när jag kom fram till den så nog hittade jag flera leversnittar allt. De har fått växa till sig lite nu så de var rätt stora och alldleles färska. Mums. Matte tyckte vi skulle spara lite till Wille också, men vadå han var ju inte här tyckte ju jag. Trots det så envisades matte, så jag lämnade ett par stycken kvar där som Wille kunde få ta då. Sedan gick vi vidare och på vägen såg vi en av grannarnas katt som jag inte hälsat på än. Jag ville fram och hälsa, men tydligen var han inte på humör, för han "reste ragg" och väste !

Jag stannade till och skällde på honom, jag ville ju bara hälsa då tyckte inte jag han behövde vara otrevlig. Han tystnade och sänkte ner raggen lite när han såg att jag inte envisades. Sedan följde han efter oss, men på behörigt avstånd, under en stor del av promenaden. Han ville tydligen ha lite sällskap trots allt verkade det ju som, men jag struntade i honom. Inte vill jag hälsa på någon som är otrevlig, nä nä någon måtta får det allt vara och lite hyfs får han allt visa först.

När vi så småningom började närma oss hemma så mötte vi Gizmo. Han är en annan grannes katt och han hälsar faktiskt på oss, åtminstone har han hälsat på mig. Så vi stod och hälsade en liten stund innan jag och matte gick hem till Wille, och lillhusse förstås, som har sommarlov.



Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards