Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Hector - 13 juni 2010 14:30

Nu har jag precis kommit in från en eftermiddagspromenad. Vi tog en sväng mot skogen idag husse och jag. Där fanns en hel massa spännande dofter lite överallt.

Vi såg en hund på avstånd, men hälsade inte på den.

Nu ska jag hjälpa lillhusse att städa en stund, för matte tycker hans rum är stökigt. Men Lillhusse tycker inte att jag ska ta hans leksaker. Fast han har en massa mjukdjur så får jag inte låna något av dem.

Husse är och handlar lite, så medan matte dammsuger så hjälper jag och Wille lillhusse att städa lite i hans rum. Några gånger tar jag ett par legobitar från lillhusse och bär ut dem från hans rum, men se det får jag inte, varken för matte eller lillhusse. När husse kommer hem igen är dammsugningen klar och lillhusses rum börjar se bättre ut.

Men vi fortsätter en stund till med städningen, för ännu är det inte helt klart.


Av Hector - 13 juni 2010 10:30

Idag var matte med mig på förmiddagspromenad. Vi tog en lite sväng förbi Lorden. Han var vaken och for upp med ett väldigt skällande när jag gick förbi.

Vi stod och såg på varandra en stund, men sedan gick vi vidare jag och matte, för idag fanns det annat intressant framför mig. Där gick nämligen en jättefin Borzoitjej. Hon bara liksom flöt fram. Visst hon var stor, men hon verkade vara snäll så jag fick gå fram och hälsa en kort stund på henne.

Hon nosade på mig och undrade lite vad jag var för en lite pys som dykt upp här, medan mattarna bytte ett par ord. Sedan gick Borzoitjejen och hennes matte vidare, men innan de gick så fick jag en puss av Borzoitjejen. Jag satte mig ner i ren förvåning och bara tittade på henne. Borzoitjejen såg efter mig några gånger tills vi inte såg varandra längre. Det tog en stund innan jag förstod att matte ville att vi skulle fortsätta vår promenad.

Men till sist så lyckades matte få mig att förstå att hon ville vi skulle gå vidare nu. Jag tittade efter Borzoitjejen och vi följde samma stig en lite bit, men sedan vek matte och jag av från den stigen och fortsatte på en annan.

Efter en stund var vi hemma igen, och Wille fick komma ut på promenad.

Av Hector - 13 juni 2010 08:45

Idag följde jag med husse och Wille på morgonpromenad. Vi tog en lite kortare runda så här innan frukost. En del intressanta dofter fanns det i gräset och jag stannade och checkade av några av dem, och Wille nosade av några andra.

När vi kom tillbaks hem då åt vi frukost. Det var jättegott, och jag var hungrig.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards