Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Hector - 22 juni 2010 23:15

Nyss vaknade jag och behövde gå på toa igen, så husse följde med mig ut en sväng, då var jag utan koppel och det gick jättebra, om man inte räknar med att jag försökte jaga en katt som retades lite förståss.

nu ska jag sussa !

Gonatt allihopa !

Av Hector - 22 juni 2010 21:15

Jodå det blev det idag. Husse tog med mig och Wille ut på näst sista rundan för ikväll, och då bar det av till en rasthage här i närheten. Där fick vi sedan springa och busa så mycket vi bara orkade, men till en början gick ju en massa energi åt till att nosa av ev andra besökare som varit här. Det tog ju sin lilla tid, för det måste göras grundligt. Men sedan ni då blev det springa av ! Wille först och jag efter. Efter en stund hamnade Wille på efterkälken och då var jag snabbt före honom och det satte fart på han, för han ville ju vara först förstås !!! Rätt snart var tungorna meterlånga på oss båda, men inte ville vi vara stilla för den skull, nähä då vi busade och jagade varandra och ibland var husse med på ett hörn han också. Det  var skoj.

Så småningom ville dock husse att vi skulle komma för att bege oss av hemåt, och inte var vi nödbedda precis för vi var så trötta så trötta. Mina stackars tassar var helt slut efter allt spring, men vad gjorde det när vi haft så skojigt ? Inte ett dugg. Vi släpade oss hemåt och husse var tvungen att gå sakta för vi orkade inte skynda oss. Väl hemma drack vi masor av vatten och det tog en lång lång stund innan jag kommit ner i puls, för jag hade ju farten uppe redan och ville helst fortsätta busa hemma med Wille, men det tyckte matte var dumt. Så hon öppnade balkongdörren på vid gavel och då gick både Wille och jag ut och lade oss på det svala balkonggolvet. Det var skönt. Rätt snart slumrade jag till.




  

Av Hector - 22 juni 2010 14:22

För hon är ledig idag och vi har varit ute på några promenader nu. Lillhusse vill bada idag, så vi får väl se om det blir så att vi tar en sväng till stranden och gör det. Jag har ju inte badat ute ännu, bara inomhus och då i vattenskålen. fast då var väl tanken mest att matte skulle fylla på vatten. Att jag sedan råkade stjälpa ut vattnet över golvet, ja då blev det ju bara lite vått om magen och tassarna.

Får se om det blir en lugna dag idag, just nu verkar det så för min del i alla fall.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards