Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Hector - 26 juni 2010 20:15

Idag åkte vi för första gången i vår nya bil !

Vi hade gott om plats för oss två, Wille och jag. Det var skönt för jag kunde gå omkring här, vilket jag inte kunde i baksätet i vår andra bil.

Dessutom var det svalt och skönt i bilen. Så det var nästan skönare i bilen på dagen idag än vad det var ute.

Vi stannade hos mattemor och där fick vi gå ut i en rasthage så länge, för mattemor har lammungar som jag inte får busa med, eller jaga (ja valla kallar jag det, men det är matte som kallar det att busa). Där stod Wille en stund och hade en diskussion, om huruvida man hälsar på varandra, med Oscar i en annan hage.

Efter en stund kom Carrie in till oss, och hon var både stor, läskig och rätt vild när hon kom, så jag backade undan för henne. Matte tog tag i den saken när hon såg att jag blev rädd och sa till Carrie hur man hälsar på mig. Så Carrie fick lägga sig ner ligga stilla en stund medan jag nosade av henne, sedan fick hon resa sig och då visste ju jag att Carrie var en tjej, som var juste och så himla överlycklig att få några lekkamrater en stund. Sen lekte vi en stund till, men så fort Carrie blev för hårdhänt, då var matte med och sa till henne. Ävcen carries matte sa till henne däremellan. Till sist slutade hon att lägga tassen hårt på min rygg och trycka ner mig. Istället började vi jaga varandra runt, runt, runt, medan Wille var jättetråkig och bara skulle lukta överallt där Carrie gick !

efter ett tag tyckte matte att dte räckte och tog ut mig från rasthagen för att låta Wille och Carrie busa, för de är så vana vid varandra och lika hårhänta ibland bägge två. De hade rätt skoj tillsammans.

Istället började Nea och Aylens matte, som var med oss till mattemor, träna mig lite på att stå ordentligt för att få lite bra bilder. Det var rätt skojigt men dte var svårt att koncentrera sig för dte var en massa spännande saker överallt.

men några bilder blev det i alla fall.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards