Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

En Förmiddagspromenad

Av Hector - 17 juni 2010 10:15

När matte ätit frukost och druckit sitt kaffe, så gick vi ut på en promenad hon och jag. Vi tog en sväng förbi den här speciella gräslätten där vi hittade leversnittar för ett tag sedan. Rudi trodde det kunde vara en sällsynt form av leversnittsgräs, och tyckte vi skulle vara rädda om den och ta hand om den väl.

Så nu tyckte jag att matte kunde följa med mig och titta till den, så behövde inte Wille det. Mycket riktigt, när jag kom fram till den så nog hittade jag flera leversnittar allt. De har fått växa till sig lite nu så de var rätt stora och alldleles färska. Mums. Matte tyckte vi skulle spara lite till Wille också, men vadå han var ju inte här tyckte ju jag. Trots det så envisades matte, så jag lämnade ett par stycken kvar där som Wille kunde få ta då. Sedan gick vi vidare och på vägen såg vi en av grannarnas katt som jag inte hälsat på än. Jag ville fram och hälsa, men tydligen var han inte på humör, för han "reste ragg" och väste !

Jag stannade till och skällde på honom, jag ville ju bara hälsa då tyckte inte jag han behövde vara otrevlig. Han tystnade och sänkte ner raggen lite när han såg att jag inte envisades. Sedan följde han efter oss, men på behörigt avstånd, under en stor del av promenaden. Han ville tydligen ha lite sällskap trots allt verkade det ju som, men jag struntade i honom. Inte vill jag hälsa på någon som är otrevlig, nä nä någon måtta får det allt vara och lite hyfs får han allt visa först.

När vi så småningom började närma oss hemma så mötte vi Gizmo. Han är en annan grannes katt och han hälsar faktiskt på oss, åtminstone har han hälsat på mig. Så vi stod och hälsade en liten stund innan jag och matte gick hem till Wille, och lillhusse förstås, som har sommarlov.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards