Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

Förmiddagspromenix !

Av Hector - 18 juni 2010 10:00

Jodå, jag tog med matte på en förmiddagspromenad idag med. Jag hade rätt bråttom ut, inte för att det var dags för toabesök, utan mer för att jag bara ville ut en sväng. Men jag satte mig snällt och väntade trots att jag tyckte matte var väldigt seg idag ! Men så småningom hade hon fått på sig skorna och vi kom ut.

Den första jag råkar på var schäfertiken som jämt skäller ut oss.

Idag skällde jag tillbaka och bad henne sluta låta så arg, för jag hade inte gjort henne något. Men hon fortsatte skälla fast hon och hennes husse gick iväg åt ett helt annat håll än vad matte och jag var på väg. Jag brydde mig inte så värst mycket, men det var inte utan att raggen reste sig på min rygg, jag blev ju rädd när hon skällde så fruktansvärt argt. Men när matte lockade på mig med en glad och pigg röst så lade sig raggen snart ner igen, matte fanns ju där som tur var.

Sedan fick jag syn på en ny kompis på avstånd, det var en cocker spaniel som var svart, grå och vit. Han sa inte så mycket utan han bara tittade på mig och viftade på svansen där han satt i sin mattes knä på en av terasserna.

Vi gick vidare på vår promenad, och snart fick vi syn på Gizmo igen, grannens svartvita katt ni vet. Han kom nästan ända fram och hälsade, men så dök det upp en annan katt från en annan plats, och då blev Gizmo avbruten och reste ragg mot den andra katten. Strax efteråt gick de åt varsitt håll igen, eller rättare sagt den andra katten gick åt ett annat håll medan Gizmo stod kvar ett tag med rest ragg. När vi strax efter kom förbi Gizmos hem så kom han nästan ända fram och hälsade. Men han  var lite avvaktande.

Väl hemma igen så busade jag och Wille en stund, inann matte delade ut våra tuggben så vi kunde tugga på dem en stund. Det var gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards