Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Jajamensan !

Av Hector - 21 juni 2010 16:15

Idag när matte var och hämtade Lillhusse så fick Wille och jag vara ensamma hemma igen. Innan hon åkte iväg så hade hon lagt fram våra nya leksaker, de kallas visst aktivitetssaker. De är sådana som matte, eller husse, kan gömma godis i sedan får vi (Wille och jag) klura ut hur vi ska få tag i godisarna. Det är rätt skojigt. En av dem är väldigt enkel, tycker jag, den är av trä och jag måste antingen dra i snören eller lyfta på ett lock för att komma åt godisarna. De andra två som vi hade på golvet just nu, de är två runda bollar, där den ena låter och när den låter då trillar godiset ut, och den andra är också som en rund boll, men den kan man bara rulla runt för att få tag i godiset.

Rullar jag den för fort kommer inget godis, rullar jag den för sakta så kommer inte godisen ut heller. Den är rätt skojig.

Den med snörena man skull dra i, den fixade jag rätt fort, men de andra tog lite längre tid. Wille gav sig på den ena bollen, den som låter, och han blev jätteglad när han fick godis, och ännu fler godisar ur den ! Han blev helt fascinerad av den och tillät mig inte att ta den för honom. I alla fall inte så länge det var godis kvar i den. När godiset var slut, och det tog en bra stund, då fick jag ta den och då hade den andra rullat lite för nära de väggar vars tapeter vi provsmakat häromdagen, så den vågade jag inte röra, för häromdagen när vi kom för nära, då råkade jag putta till ett 15 cm högt marsvinsstaket som vickade ner på min nos. Det var ju inte skoj, så jag lät den vara en stund, i alla fall tills frestelsen att försöka ta leksaken blev för stor. Då smög jag fram försiktigt så att inte staketet skulle märka att jag kom, och kanske skulle jag hinna ta den innan staketet hoppade på mig. Det lönade sig. Jag lyckades försiktigt med nosen att putta bort leksaken från väggen, utan att staketet anföll mig ! Sedan kunde Wille och jag leka med den en bra stund. Plötsligt hördes mattes och Lillhusses steg i trappan. Fort fram till dörren, men på lite avstånd ändå. När den öppnades ville jag så gärna gå fram och hälsa på båda två, men en blick från Wille höll mig lite lugn, i alla fall länge nog för att låta matte se att vi faktiskt inte hade bitit på något annat idag medan hon var bort en stund, utom de leksaker hon gav oss. De hade roat oss ett tag så tiden gick väldigt fort.

När matte först checkat att allt var ok, utan att hälsa på oss så satte hon sig ner på golvet. Hon var jätteglad på rösten och busade en hel del med oss och gosade massor med oss. Lillhusse hjälpte till han också ! Åhhh vad härligt det kändes. Jag blev så glad över att jag gjort matte så glad, så jag visste inte vart jag skulle ta vägen i min iver att hälsa, pussa och leka med henne och lillhusse.

När hon så tagit av sig skor och så, då blev det GODISREGN !!!!!!! JiIpppeiiieee ! Mums överallt mums, och när det började ta slut, då kom en näve till !!! Vad glad jag blev tänk om det kunde vara så här varje gång matte kom hem när vi varit ensamma !!!!

Sedan gick vi ut en sväng. Det var skojigt.

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 juni 2010 19:19

Jasså Wille stjäl dina godisar. Han verkar vara som mig Bamse, jag brukar också ta min brorsas godis och ben. Dom smakar så mycket bättre. Tapeter kan väl inte vara så goda. Fast det där staketet var väl inte så snällt att det hoppade på dig. Ni verkar ha haft en full dag med mycket skoj. Vi däremot har fått titta på då det klippts gräsmattor och rensats rabatter. Imorgon hoppas vi att det blir en skojigare dag. Ha det så bra, nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards