Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Lite läskigt men spännande !

Av Hector - 26 augusti 2010 00:30

Idag tog matte med mig och en massa väskor till penedeltåget. Jag har bara åkt det en gång, och då var jag bara 4 månader. Nu var det alltså dags igen. Husse och lillhusse var med för att hjälpa matte med packningen. Matte lyfte upp mig och så gick vi alla ombord på tåget. Jag tyckte dte var rätt okej och efter att ha kollat läget lite, då lade jag mig ner under mattes säte. Där somnade jag till och från lite då och då. Sedan åkte vi och åkte en lång stund. Emellanåt pratade matte och husse med mig och gosade lite med mig. Det var rätt skoj. Så småningom var vi framme. Då spöregnade det och vi blev rätt blöta när vi gick ut från tåget. Det blev en massa spännande dofter att lukta av och det var skönt att rasta av sig lite och få röra på sig. Vi kom så småningom till en stor hall med kallt och halt stengolv. Där väntade vi en bra stund. Matte, lillhusse och husse fikade och jag fick också smaka på mattes kanelbulle. Det var jättegott. Sedan begav sig husse och lillhusse av och matte och jag var kvar. Varför visste jag inte alls då. Matte bjöd mig mat, och efetrsom jag var riktigt hungrig så åt jag upp allt där i väntathallen.

Men efter några koppar kaffe till, för mattes del, så rörde vi lite på oss. Vi fortsatte gå lite och sedan stannade vi en stund och matte prattade med en människa som jag inte såg. Hon satt nämligen i någon sorts glasbur. Försökjte verkligen sgträcka på mig för att nå upp och kika, men det gick inte så bra. Till sist så lyfte matte upp mig och jag fick hälsa på henne. Det gillade jag. Sedan fick matte och jag gå in i en annan hall där var det bara lite folk. Jag nosade runt lite och kollade läget. Så småningom kom det massor av hundar och flera männiuskor, till sist var det så trångt att matte och jag bara had een lite plätt att stå på. Men det var tillräckligt för att kunna lägga sig ner och vila en stund. Efter ett tag så rörde hela flocken av människor och hundar på sig. Vi gick på ett väldigt konstigt golv, och sedan in i en stor sal emd en massa stolar och hundar. Jag ville hälsa på alla, men det fick jag inte och det var lite jobbigt. Jag försökte många gånger men inte en chans. Matte och jag satt där länge och så småningom somnade jag och sov gott en bra stund. Det var jobbigt att vara på resa. Matte sa att vi var på ewn båt nu och skulle till Gotland. Vad det var för ngt hade jag ingen aning om, men "båten" var i alla fall som ett vanligt golv med stolar, men skillnaden var att det rörde lite på sig. Men inte så farligt. Vid ett tillfälle så tog matte med mig ut på utedäck, och där blåpste det en del. Där märkte jag att vi åkte på ngt annat än en väg, för det rörde på sig och jag var väldigt fascinerad av det, vi åkte nämligen på vattnet. Så småningom var vi framme tydligen för matte reste sig upp och vi gick av båten.

Vi gick och inväntade våra väskor och min koja och sedan gick vi ut från den här andra ankomshallen. Nu var jag rätt trött ska jag säga, men så snart jag kom ut i friska luften så piggnade jag till. Sedan blev jag jätteglad för jag såg en kompis som jag kände, jag möttes av Carrie. Jisses vad lycklig jag blev. Vi fick åka bil tillsammasn till ett annat hus än vårt eget. Där var också Aylen det kände jag, men hon sov redan så vi fick hälsa imorogn. Nu ska jag sova ! Natti Natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards