Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Hector - 3 september 2010 10:45

Helt plötsligt verkar hösten ha kommit hit till oss. Det är bara 4 grader när vi går ut på den sista rastningsrundan för idag.

Det har varit en rätt lugn dag tills husse kom hem i alla fall. För han had eköpt med sig varsitt tuggben till oss, för de vi redan har, de är slut. Gissa om vi blev glada. Dessbärre tog ju de här slut rätt fort, ja faktiskt efter 4 timmars idogt tuggande. Ja vi tuggade inte hela tiden, men när vi tuggade så tuggade vi mycket. Men sedan vara vi redo för bus och hyss. Matte höll på att hänga upp tvätt som hon tvättat och som skulle torka, när så telefonen ringde. Plötsligt blev matte upptagen en stund i telefonen, och då passade jag på. Jag visste att i mattes väska (som just nu stod på golvet) fanns det godis. Nu ville jag ha de och började försöka tugga mig in i väskan. Men dte var så segt skinn i den, så jag kom liksom ingen vart. Så småningom upptäckte jag en dragkedja som när jag drog i den snällt öppnade väskan till mig.

Ahhh tänkte jag nu kommer jag åt godiset. Det gjorde jag också. Det låg i en påse som jag med lätthet tog ut ur väskan.

Men nu hörde matte att jag var upptagen av ngt och kom in till mig. När hon fick se vad jag gjorde så sa hon till den i telefonen att vänta en stund, eller kanske kunde hon ringa upp snart. Sedan lade hon på och tog hand om både väska och godis. Men lite hann jag få i alla fall. Sedan tog hon fram ett par leksaker åt oss och så ringde hon upp den person hon pratat med, ja jag antar det i alla fall. Nu hade vi lite och göra medan matte pratade på.

När hon pratat klart då tog hon en promenad med oss, och vi fick busa en stund i hundhagen. Det var skoj, men det var rätt kallt och blåsigt.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards