Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Hector - 6 september 2010 12:08

Nu har vi nyss kommit in från en skön lunchpromenad med matte. Under påromenanden mötte vi en familj med en lite ledsen flicka i 5 års åldern ungefär. Hon grät och grät och dte rätt högt !

Wille blev jätteskraj och började skälla. Jag själv stannade bara upp och tittade på honom och undrade vad som var läskigt ? Stort frågetecken blev jag ?? Själv gick jag fram till den ledsna flickan och ville pussa bort hennes tårar istället för att skälla på henne, men både jag och matte stod som två frågetecken och undrade vad det var som Wille blev så rädd för ??

Matte lät Wille stå där borta där han stod och sa bara till honom att vara tyst, för hans skällande kunde ju göra flickan rädd och ännu mer ledsen. Wille tystnade men muttrade lite en bit bort.

Flickan blev tvärtyst och väldigt överraskad när jag pussade henne, glatt viftande på svansen. Wille han höll sig på avstånd. Han totalvägrade att gå fram. Matte tvingade honom inte bara såg till att han inte skällde.

Så småningom släppte pappan ner flickan på marken och då ville hon genast klappa mig och känna på mig. Det fick hon ju gärna göra. Sedan hälsade jag på hennes mamma och pappa också. De tyckte vi var söta båda två, även fast "fegisen" stod en bit bort. När föräldrarna och flickan börjad egå bort från oss, då blev Wille nyfiken och nosade efter dem på avstånd. Flickan vände sig om där hon gick mellan mamma och pappa och sa "Hej då vovvarna" och vinkade till oss.

Vi gick vidare vi också. Efter en stund kände vi lukten av en katt, en ny katt. Snart såg vi den och den var stor, grå och länghårig så vi skällde på den, eller jag skällde medan Wille mest mrrfffaade, alltså varken skällde eller morrade utan snarare något mellanting mellan dem. Katten reste ragg och fräste så han spottade åt oss, desto mer skällde jag, men matte sa till mig och andra gången lyckades hon få mig att lyssna för hon prasslade med en påse i fickan. GODIS ! Vad snopen jag blev inte visste jag att matte hade godis med sig idag ! Genast talade jag om att jag ville smaka NU ! Wille han gjorde likadant. Matte höll i påsen och började gå bort från katten och vi följde med och fick vårt godis. Sedan fortsatte vi hemåt igen och mötte familjen med flickan en gång till, men den här gången var hon alldeles tyst, och nu kunde Wille gå fram och hälsa på henne. Hon fick en godis av matte att ge oss också. Det ville vi ju gärna. Men först provsmakade hon den själv, och jag blev jättesnopen ! Hon spottade ut den och fick en ny av matte, och den gav hon till mig och en annan till Wille. Sedan fick hon klappa oss båda.

Sedan gick vi hem och höll på att snubbla på en tråd som spänts precis framför vår port.

De höll nämligen på att lägga snygga stenar framför porten och måste få det rakt. Därför hade de spänt en "snubbeltråd" över vägen. Matte lyfte på sina fötter men Wille höll på att ta med sig tråden in i porten han. Då först upptäckte han att den var i vägen och lyfte tassarna jättehögt. Själv nosade jag först på den, sedan traskade jag bara över den, fast jag fastnade nästan med ena baktassen. Men matte hjälpte mig att lyfta den tassen högre så den fick komma med den med.

Nu är vi hemma och ska nog vila en stund till inann vi sätter i gång med lite bus !

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards